Şoferii din Germania plătesc cele mai mari prețuri la combustibil de patru ani, de până la 1,80 euro/litru, pe autostrăzi. Iar scumpirea carburanţilor nu pare a se opri aici.

Liderul grupului parlamentar de stânga, Dietmar Bartsch, a cerut ajutor în faţa creşterii prețurilor la combustibil. „Aștept ca ministrul finanțelor să facă o propunere specifică asupra a ceea ce vrea să facă împotriva prețurilor galopante ale combustibilului. Oamenii ar trebui să poată rămâne mobili.”

Ministrul federal al transporturilor, Andreas Scheuer, afirmase anterior că dorește să intervină în prețurile combustibililor atunci când vor trece pragul de doi euro. „Dacă prețul sare de doi euro, politicienii trebuie să aibă puterea de a interveni.“ Dar acum, când mai sunt doar câţiva paşi până la aceste prețuri, ministrul trebuie să se gândească în mod evident la măsuri fiscale sau pentru navetiști.

Dietmar Bartsch a spus: „Anunțul vag al ministrului Transporturilor, că prețurile combustibililor vor fi reduse, este doar campanie electorală. Scheuer și candidatul la poziţia de cancelar, Olaf Scholz, sunt în mare parte responsabili pentru prețurile actuale. Marea problemă este că statul acționează ca motorul de preț numărul 1. Două treimi din preț constă din taxe și accize. În prezent, experimentăm modul în care mobilitatea devine din ce în ce mai scumpă, trecând de la o nevoie de bază la una de lux. Statul ar trebui să reducă povara de pe umerii cetăţenilor.”

Potrivit ADAC, realimentarea în august a fost mai scumpă pentru șoferii de mașini pe benzină decât în orice altă lună a anului curent. În consecință, un litru de Super E10 a costat în medie 1,557 euro, în august, cu un cent mai mult decât în iulie. Prețul mediu lunar pentru un litru de motorină a fost de 1,386 euro, cu 0,3 cenți mai puțin decât în iulie. Potrivit ADAC, prețul crescut al benzinei se datorează în special cererii crescute din cauza călătoriilor din concediile de vară.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare