Potrivit Oficiului Federal de Statistică (Destatis), prețurile de producție pentru servicii în Germania au fost cu 9% mai mari în primul trimestru din 2022 comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Iar față de trimestrul patru al anului trecut, prețurile au crescut cu 1,1%, potrivit datelor Oficiului Federal de Statistică (Destatis). Cât privește prețurile serviciilor de transport și depozitare, acestea au crescut cel mai mult în primul trimestru al acestui an, cu 20,2% față de același trimestru al anului precedent, a anunțat Destatis vineri, 17 iunie.

Potrivit Destatis, transportul maritim si de coastă a înregistrat cea mai puternică creştere a preţurilor din acest sector economic, de 73,6%. Motivul principal este perturbarea lanțurilor globale de aprovizionare cauzată de coronavirus: lipsa containerelor de transport maritim, timpii mai mari de încărcare și aglomerația rezultată pe nave au dus la blocaje de capacitate și la creșterea tarifelor de marfă. Deși prețurile au scăzut ușor, cu 3,3%, față de trimestrul al patrulea din 2021, acestea s-au menținut la un nivel ridicat.

În aviație, prețurile au crescut cu 8,6% față de primul trimestru din 2021. Pe lângă blocajele cauzate de pandemie, un efect aici l-a avut și creșterea bruscă a prețului la kerosen. Diferența față de trimestrul 4 al anului trecut a fost de 1,4%.

Prețurile ridicate la carburanți, lipsa de șoferi și creșterea costurilor salariale au condus, de asemenea, la o creștere de 9,1% a prețurilor transportului rutier de marfă față de primul trimestru din 2021. Aceleași cauze au dus și la o creștere semnificativă a costurilor pentru companiile de transport. Întrucât şi preţurile la transportul aerian şi maritim au continuat să crească puternic, preţurile în comerţul de expediţie în ansamblu au fost semnificativ mai mari decât în ​​acelaşi trimestru al anului precedent, cu un plus de 15,7%, potrivit Destatis.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare