Încă din prima zi de aplicare a reducerii taxei pe energie, prețurile la combustibili au cunoscut o reducere semnificativă în Germania. Asta în ciuda speculațiilor că acestea vor cunoaște o scădere lentă. Astfel, ieri, a ora 9.50 a.m., E10 era cu circa 30 de cenți pe litru mai ieftin decât cu 24 de ore mai devreme și motorina cu aproximativ 14 cenți, așa cum a anunțat ADAC la solicitarea Agenției de presă germane.

„Ieftinirea în această dimineață a mers mai repede decât ne așteptam. Este un pas bun în direcția corectă. Dar mai este un drum lung de parcurs”, a spus expertul ADAC Christian Laberer.

ADAC a evaluat prețurile la aproximativ 400 de benzinării din München, Berlin și Hamburg între orele 6 a.m. și 7 a.m. și a constatat că, deși nu toate au redus semnificativ prețurile, la majoritatea s-a văzut o diferență clară la doar câteva ore după reducerea taxelor. Astfel, miercuri dimineață, un litru de Super E10 a costat mai puțin de 1,90 euro la aproximativ 350 dintre benzinăriile chestionate, în timp ce marți, în zona de studiu a existat o singură benzinărie care oferea E10 la mai puțin de 2 euro, iar atunci prețul la majoritatea stațiilor era între 2,10 și 2,30 euro.

Teoretic, diferența de preț pentru super benzină din cauza scutirii de taxe ar fi de 35 de cenți pe litru. Pe baza datelor disponibile, aceasta se încadrează aproximativ în intervalul reducerilor. Însă este prea devreme pentru o evaluare mai precisă.

A existat și o tendință clară de scădere a prețurilor la motorină. În timp ce combustibilul a fost rareori disponibil pentru mai puțin de 2 euro marți dimineața, aceste prețuri reprezentau deja majoritatea miercuri.

După reducerea taxelor de miercuri, cererea de combustibil a fost puternică, iar motorina s-a epuizat temporar la unele pompe. „Reticența de a cumpăra a dispărut. Șoferii își umplu rezervoarele pentru sărbătoarea Rusaliilor”, a spus Zieger.

Bundeskartellamt dorește să analizeze foarte atent evoluția prețurilor la combustibili în legătură cu reducerea taxei pe energie de miercuri, 1 iunie. Monitorizarea a fost „intensificată din nou”, după cum a declarat marți președintele Andreas Mundt. „Chiar dacă nu există nicio obligație legală de a transfera reducerea impozitului unu la unu, companiile de petrol minerale acționează sub lupa Oficiului Federal pentru Cartel. Ca autoritate de concurență, nu putem interzice pur și simplu prețuri mari, chiar foarte mari.” Acestea ar putea apărea și în concurență. Până acum nu au existat dovezi ale unui comportament antitrust care ar putea fi pedepsit cu amenzi mari. Totuși, concurența pe piața carburanților funcționează „doar într-o măsură limitată”, potrivit lui Mundt.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut