Ponderea transportului feroviar în transportul general de marfă în Germania stagnează de ani de zile, iar creșterea planificată de guvernul federal va costa miliarde, după cum arată un raport recent.

Pentru ca aproximativ un sfert din toate mărfurile să fie transportate pe calea ferată – conform planului – până în 2030, este nevoie de o investiție totală de 52 de miliarde de euro. Aproximativ 13 miliarde de euro din această sumă ar putea fi strânsă chiar de industria feroviară de marfă, restul trebuind să vină de la guvernul federal, potrivit studiului pe care consultantul în management Roland Berger l-a pregătit în numele Asociaţiei Companiilor Germane de Transport (VDV).

În consecință, până în 2030, vor fi necesare încă 16 miliarde de euro doar pentru întreținerea rețelei existente, se spune în document. De asemenea, 13,5 miliarde de euro ar trebui investite în rute noi. Alte nouă miliarde de euro ar trebui să alocate în flotă.

De ani de zile, ponderea transportului feroviar în totalul transportului de marfă din Germania a stagnat la aproximativ 19%. Guvernul federal vrea să crească semnificativ această cotă. „Căile ferate de marfă sunt pregătite să-și aducă contribuția. Avem însă nevoie urgentă de un cadru juridic potrivit și de certitudinea că finanțarea, în special pentru extinderea infrastructurii feroviare, este suficient asigurată și pe termen lung“, a declarat vicepreședintele VDV, Joachim Berends.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut