
BLV (Bundesverband Logistik & Verkehr) avertizează într-o scrisoare publică despre efectele creșterii planificate a taxei pentru camioane cu 83% până la 1 decembrie, care ar putea fi devastatoare pentru industria de transport și logistică. Iar CEO-ul BLV, Konstantin Popov și CEO-ul Thomas Hansche, cer ca scumpirea planificată a taxei să fie reconsiderată.
De altfel, și alte asociații de transport și logistică se tem de consecințe masive ale acestei măsuri pentru industria și clienții lor. „Costurile suplimentare drastice datorate creșterii taxelor vor duce multe dintre aceste companii la faliment, ceea ce nu numai că pune în pericol locurile de muncă, ci afectează și securitatea aprovizionării pentru întreaga populație”, se arată în declarația BLV.
În plus, Konstantin Popov a explicat: „Ne confruntăm cu o amenințare existențială la adresa industriei noastre și a economiei în ansamblu. Creșterea planificată a taxelor va declanșa nu numai falimentele, ci va duce și la noi creșteri ale prețurilor care vor afecta fiecare cetățean.” Iar Thomas Hansche consideră că „este esențial ca veniturile din taxă să fie folosite pentru construcția drumurilor și să nu fie utilizate greșit pentru reabilitarea căii ferate”.
Potrivit membrului consiliului de administrație al BLV și proprietarului Bestanding Transport and Logistics, Daniel Bestanding, costurile acestei taxei pentru compania sa se ridică la 335.000 de euro. „Acestea sunt costurile suplimentare datorate creșterii taxei pe care o suportă în fiecare an numai compania noastră – cu același kilometraj.”
Menționăm că luni, 18 septembrie, proiectul de lege pentru majorarea taxei este de așteptat să treacă în primă lectură în Bundestag.