Creșterea traficului de marfă în Germania va continua anul viitor, potrivit Ministerului Federal al Transporturilor. Industria transporturilor se poate aștepta la o majorare cu 3,7% a performanței, ceea ce e puțin mai puțin decât în anul curent (4,6%), dar semnificativ mai mult decât creșterea medie din ultimii ani. În ceea ce privește modurile de transport, calea ferată va crește cel mai mult în 2022 (+4,8%), în afară de conducte (+8,4%), care însă joacă doar un rol minor în transportul de marfă.
Pentru tot traficul de marfă din Germania, experții se așteaptă la o creștere de 4,6% în anul curent, ceea ce ar compensa mai mult decât scăderea din cauza coronacrizei din 2019 (-3,7%). Evoluția disproporționat de bună va continua în 2022 (+3,7%) şi trendul se va manifesta şi în 2023. Cu 2,2%, însă, industria transporturilor revine în vecinătatea traseului mediu de creștere pe termen lung.
Volumele pe căile ferate de marfă cresc accentuat. Performanța este de așteptat să se majoreze cu 7,1% în 2021, depăşind transportul rutier de mărfuri (+4,5%) sau transportul intern (+3,4%). Cu toate acestea, trebuie luat în considerare faptul că și căile ferate de marfă au suferit pierderi semnificativ mai mari în 2020 (-7,3%) faţă de camioane (-2,2%).
Şi în 2022, căile ferate de marfă vor reuși să crească mai rapid decât toate celelalte moduri de transport, potrivit previziunilor (+4,8%). Transportul aerian de marfă a crescut cu 4,5%, traficul rutier de marfă cu 3,5%, iar transportul interior a crescut cu 1,9%.
În 2023, toți se vor apropia în ceea ce privește cifrele de creștere: căile ferate își mențin poziția pe primul loc cu +2,7%. Urmează îndeaproape transportul aerian (+2,2%) și cel rutier (+2,1%). Transportul intern este, de asemenea, la îndemână, cu un plus de 1,7%.
Scopul politicii este de a majora însă ponderea transportului feroviar de marfă la 25% până în 2030. Potrivit prognozei, căile ferate pot crește disproporționat în următorii ani. Ponderea repartizării modale crește în mod corespunzător, de la 17,9% (2020) la 18,6% (2023). Dar asta pare mult prea puțin pentru a ajunge la 25% în restul de șapte ani până în 2030.