Bundestagul a aprobat o majorare a taxelor pentru trecerea camioanelor pe autostrăzi de la începutul anului viitor. Mai mult, autoritățile au propus o reformă conform căreia, de la începutul lui 2024, se vor aplica taxe începând cu vehiculele de marfă MTMA de 3,5 t, potrivit verkehrsrundschau.de și handelsblatt.com.

După o lungă perioadă de incertitudine cu privire la creșterea tarifelor de drum pentru camioane, autoritățile germane au decis să majoreze taxele de la 1 ianuarie 2023, ceea ce ar trebui să aducă venituri suplimentare trezoreriei țării. Ca urmare a aplicării noilor tarife, veniturile medii anuale din taxe între 2023 și 2027 sunt de așteptat să fie de aproximativ 8,3 miliarde de euro, după ce anul trecut s-au ridicat la aproximativ 7,6 miliarde de euro.

Ministrul Transporturilor, Volker Wissing, consideră că această decizie este corectă, deoarece mare parte a traficului de marfă european se desfășoară pe drumurile germane. În plus, noua directivă a UE face posibilă luarea în considerare mai bine a taxelor de zgomot și poluare a aerului la calcularea taxelor de drum. „Guvernul federal a decis să profite de acest lucru. Și asta e corect”, e de părere ministrul Volker Wissing. El a mai adăugat că rezultatul ajustării tarifelor pentru camioane reprezintă doar o creștere modestă.

Modificările tarifelor pot fi vizualizate AICI.

Opoziţia însă a criticat aspru decizia de a majora tarifele, pronunţându-se împotriva poverii suplimentare asupra industriei transporturilor și logisticii prin creșterea tarifelor de drum, din cauza majorării prețurilor la energie.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut