Există o lipsă acută de șoferi de camion în Europa, justificată de orele lungi pe drum, lipsa locurilor de odihnă și riscurile mari. Compania Girteka încearcă însă să rezolve problema deficitului de personal prin atragerea femeilor către profesie.
Girteka a publicat povestea șoferiței Tatiana, conform căreia, în ciuda gândirii stereotipe, nu se confruntă cu dificultăți în muncă. Ea spune că, dacă tații și bunicii ei au condus off-road camioanele Maz și Kamaz, pe care le reparau cu mâinile până la cot în ulei, acum nu mai există astfel de probleme datorită drumurilor bune și mașinilor fiabile. „Locul meu este scaunul șoferului, nu pe un scaun de birou. Iar dacă vom începe să transportăm mărfuri supradimensionate în toată Europa, cu vehicule de până la 60 de metri, atunci voi cere eu să lucrez pe un astfel de camion.”
Printre deficiențele profesiei de şofer de camion, Tatiana subliniază problema de a fi departe de casă. Cu toate acestea, ea spune că slujba îi oferă mult timp pentru a „asculta cărți audio și a face introspecție”. Ea crede că lucrul la volanul unui camion ameliorează stresul.
Descriind povestea Tatianei, Girteka subliniază că preocuparea actuală a companiei este „de a distruge stereotipurile de gen și de a promova dezvoltarea unei culturi incluzive”. „Dacă industria de transport ar reuși să atragă mai multe angajate de sex feminin, nu numai că ar ajuta la rezolvarea problemei deficitului de șoferi, ci ar deschide calea pentru o mai mare diversitate și incluziune în sector. Cu capacitatea, dedicarea și adaptabilitatea dovedite, șoferițele de camion sunt, fără îndoială, un plus valoros pentru forța de muncă și joacă un rol esențial în dezvoltarea industriei.”