Gigantul lituanian al transportului rutier internațional Girteka îşi îmbunătățește transportul rutier-feroviar combinat, pentru a transfera, pe distanţe lungi, semiremorcile pe trenuri. Un pas înainte în această strategie vine odată cu deschiderea terminalului lituanian Kaunas, care este conectat direct la rețeaua feroviară cu un ecartament european (în timp ce cel lituanian are un ecartament rusesc de 1.520 mm), devenind astfel cel mai estic terminal din rețeaua europeană. Prima călătorie a avut loc între Tilburg (Olanda) și Kaunas, desfăşurată în trei zile.

În 2020, Girteka a transportat 5% din sarcinile totale pe calea ferată și anul acesta intenționează să-şi dubleze această cifră. Primele călătorii au conectat Lituania cu Olanda, iar compania lituaniană dorește să extindă rețeaua de destinații. „Noul terminal intermodal din Lituania va consolida propunerea noastră de afaceri către clienți, întrucât acum putem oferi o gamă mai largă de destinații acoperite de calea ferată”, explică Pavel Kveten, Chief Operating Officer (COO) al operațiunilor europene Girteka Logistics.

Compania dorește să transporte 25% din încărcăturile complete pe calea ferată până în 2030, cu o etapă intermediară stabilită la 20%, până în 2025.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut