
Anunţul că Girteka nu va mai deservi liniile complete, coroborat cu înăsprirea regulilor Pachetului de Mobilitate, au generat zvonul că operatorul s-ar putea retrage din Germania. Iar asta a stârnit sentimente contradictorii la companiile germane chestionate de eurotransport.de: pe de o parte, unele se tem că marea companie de transport lituaniană va concura pe segmentul de preț mai mic, însă, pe de alta, din cauza lipsei de șoferi și a blocajelor de livrare a camioanelor, aproape nicio companie locală nu se vede în poziția de a prelua astfel de comenzi în scurt timp.
Girteka însă respinge clar speculațiile care spun că s-ar retrage de pe piaţa germană ca o consecinţă a aplicării Pachetului de Mobilitate. „Ne angajăm să evoluăm în continuare pe piața germană, ca parte a planurilor noastre de creștere la nivel european”, a declarat compania pentru eurotransport.de.
Se pare că Pachetul de Mobilitate al UE nu a încetinit creșterea companiei care şi-a mărit flota de la an la an, astfel că flota proprie Girteka include acum peste 9.000 de vehicule. „Anul acesta vedem o creștere de aproximativ 20% în întreaga companie.”
Cu toate acestea, pactul de mobilitate al UE nu a fost lipsit de efecte asupra Girteka, după cum recunoaște compania. Acest lucru este asociat cu costuri mai mari de manipulare și expediere, începând cu cele din Poznan, Polonia, unde operatorul și-a extins locația ca răspuns la obligația de returnare a camionului la 8 săptămâni. Girteka raportează că se adaugă şi creșterea prețurilor la energie și majorarea salariilor șoferilor, iar asta va duce la necesitatea de a ajusta prețurile. În ultimele săptămâni, compania a alertat deja clienții pe site-ul său cu privire la creșterile de preț necesare.