În cursul lui 2022, unele norme comunitare importante privind transportul rutier internațional, care fac parte din Pachetul Mobilitate 1, vor intra treptat în vigoare. Prima dată marcată este 2 februarie, iar flotele mari precum compania lituaniană Girteka Logistics, care cu cele șapte mii de camioane este una dintre primele companii europene, se pregătesc pentru asta. Girteka, în ajunul intrării în vigoare a noilor reguli, a emis o notă cu câteva considerații. În ceea ce privește interzicerea efectuării perioadelor obișnuite de odihnă săptămânală de 48 de ore în cabină, care se aplică deja în unele țări europene, compania constată lipsa locurilor de cazare pentru șoferi în toată Europa.

Aceasta nu este însă singura critică pe care compania o face, ci invocă și lipsa de interes a Comisiei Europene cu privire la creșterea emisiilor cauzată de obligația de a returna vehiculele la sediu la fiecare opt săptămâni și de „răcirea” cabotajului rutier. Girteka e de părere că aplicarea Pachetului Mobilitate va crește și mai mult costurile transportului rutier, împovărate deja de majorarea costului cu motorina și de oferta de transport redusă cauzată de deficitul de șoferi.

Cu toate acestea, compania lituaniană se declară pregătită să facă față noului scenariu. Construiește o bază mare în Polonia, la Poznan, care este de așteptat să devină complet operațională până la sfârșitul acestui an „pentru a fi mai aproape de clienții din Europa de Vest”, după cum explică Mindaugas Paulauskas, CEO al Girteka Transport. Acest lucru va reduce distanța pe care trebuie să o parcurgă vehiculele pentru a se întoarce la bază și va servi și pentru a-și găzdui șoferii. În plus, compania vrea să angajeze mai mulți șoferi, deși recunoaște că este dificil din cauza deficitului de înrădăcinat în toată Europa. „Încercăm să rezolvăm proactiv problema șoferilor și până acum am reușit să facem acest lucru, deoarece niciunul dintre camioanele noastre nu este tras pe dreapta la baza noastră”, conchide Mindaugas Paulauskas.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut