Pe an, peste un milion de TEU se mută din porturile de pe coasta de vest a SUA, iar porturile din Golful Mexic sunt marile câștigătoare, potrivit unui raport al Descartes Systems Group.
Zilele cu cozi lungi pentru a ajunge în porturile din Long Beach și Los Angeles – determinate de o creștere a cererii de mărfuri cauzată de pandemie – s-au inversat acum. Grijile cu privire la disputele de muncă în porturile din sudul Californiei, au determinat expeditorii să aleagă mai degrabă să livreze în porturi precum Houston.
Potrivit Insurance Marine News, importurile din Asia au contribuit cel mai mult la creșterea volumului pe coasta Golfului. Cu toate acestea, raportul a mai indicat că o schimbare mai mică față de importurile de containere din Europa de Nord a avut loc simultan. După cum declară Chris Jones, EVP Industry la Descartes, „schimbările în volumele de import de containere din porturile de pe Coasta de Vest sunt din nou în prim-plan, odată cu prelungirea negocierilor dintre ILWU (International Longshore and Warehouse Union) şi PMA (Pacific Maritime Association)”.
Porturile de pe coasta de est și de pe coasta Golfului au depășit, în general, porturile de pe coasta de vest în ceea ce privește ratele de creștere în ultimii ani, pe fondul unei deplasări constante spre est a volumelor de mărfuri care a început odată cu extinderea Canalului Panama la sfârșitul lui 2016. Natura structurală a acestei schimbări a fost accelerată de congestionarea portului și de incertitudinea tot mai mare în jurul negocierilor dintre angajatorii portuari de pe Coasta de Vest și sindicatele docherilor. „Schimbarea căilor comerciale nu este o activitate banală; cu toate acestea, gradul de schimbare a volumului care a avut loc într-un interval de timp scurt în pandemie este o dovadă a ingeniozității profesioniștilor în logistică”, a subliniat Descartes Systems Group.