Compania Goodyear Tire & Rubber a dezvăluit o anvelopă realizată în proporţie de 90% din materiale durabile. Aceasta a trecut toate testele de reglementare, precum și testele interne Goodyear.

Această anvelopă durabilă a fost testată pentru a oferi o rezistență la rulare mai mică în comparație cu anvelopa realizată din materiale tradiționale. Rezistența mai scăzută la rulare înseamnă un potențial de a oferi economii mai bune de combustibil și reducerea amprentei de carbon.

Aducerea pe piață a unei anvelope cu materiale durabile 90% va necesita o colaborare suplimentară cu baza de aprovizionare a companiei, pentru a identifica scara necesară pentru ca aceste materiale inovatoare să producă acea anvelopă specifică la volume mari.

Această anvelopă include 17 ingrediente prezentate în 12 componente diferite, inclusiv:

  • Negrul de fum, inclus în anvelope pentru armarea compusului și pentru a ajuta la creșterea duratei lor de viață, a fost obținut în mod tradițional prin arderea diferitelor tipuri de produse petroliere. Anvelopa prezintă patru tipuri diferite de negru de fum care sunt produse din metan, dioxid de carbon, ulei din plante și uleiuri de piroliză pentru anvelope la sfârșitul duratei de viață. Aceste tehnologii de negru de fum vizează reducerea emisiilor de carbon, circularitatea și utilizarea carbonului bio, oferind în același timp performanță.
  • Utilizarea uleiului de soia în această anvelopă ajută la menținerea compusului de cauciuc al anvelopei flexibil la temperaturi diferite. Uleiul de soia este o resursă bio care ajută la reducerea utilizării de către Goodyear a produselor pe bază de petrol.
  • Siliciul este un ingredient folosit în anvelope pentru a îmbunătăți aderențași consumul. Această anvelopă include o silice de înaltă calitate produsă din reziduuri de deșeuri de coajă de orez (silice RHA).
  • Poliesterul utilizat în cablurile anvelopeloreste reciclat din sticlele post-consum prin transformarea poliesterului în substanțe chimice de bază și reformarea lor în poliester de calitate tehnică.
  • Rășinile sunt folosite pentru a ajuta la îmbunătățirea tracțiunii. În această anvelopă, rășinile tradiționale pe bază de petrol sunt înlocuite cu rășini de pin bio-regenerabile.
  • Sârma de talon și cablurile de oțel asigură întărirea structurii unei anvelope radiale. Această anvelopă folosește sârmă și cordon din oțel cu conținut ridicat de reciclare, care este produs prin procesul cuptorului cu arc electric (EAF). Procesul EAF reduce emisiile de gaze cu efect de seră în comparație cu oțelul produs folosind un furnal.
  • Polimerii de echilibrare a masei din materie primă bio și bio-circulară sunt de asemenea incluși în această anvelopă.

Trecerea către materiale durabile este evidentă în unele dintre liniile actuale de produse Goodyear. Astăzi, opt linii de produse și unele anvelope de curse includ ulei de soia. În plus, Goodyear și-a dublat utilizarea siliciului RHA în liniile sale de produse din 2018 până acum.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut