Grevele forțelor de frontieră pentru salarii mai mari și condiții mai bune ar putea fi extinse în porturi, inclusiv Dover, în câteva săptămâni, dezvăluie The Guardian. Uniunea Serviciilor Publice și Comerciale (PCS) a discutat recent despre posibilitatea de a viza principalele porturi de intrare din sud-estul Angliei, după opt zile de acțiuni concentrate pe aeroporturi.

O grevă la Dover ar putea bloca serviciile de transport de marfă în și din Marea Britanie. Mişcările au loc în timp ce guvernul refuză să crească salariile din sectorul public pentru 2022/2023, pe fondul acțiunilor șoferilor de ambulanță, asistentelor și lucrătorilor feroviari.

Sindicatul PCS spune că „toate opțiunile sunt deschise”, după ce a primit un mandat de acțiune de la 100.000 de membri din 124 de departamente guvernamentale și alte organisme. Până acum, 6.000 au luat măsuri.

Surse de la cel mai mare sindicat al funcționarilor din Marea Britanie au confirmat că acțiunea în porturi a fost discutată la nivel intern. Un purtător de cuvânt a spus: „Avem un mandat de șase luni pentru acțiune, așa că tot ceea ce trebuie să se întâmple la Dover și în alte părți este să dăm un preaviz angajatorului pentru două săptămâni.” Anunţul vine după ce secretarul general al sindicatului, Mark Serwotka, a avertizat despre o „escaladare uriașă” a acțiunii în ianuarie.

Peste 1.000 de lucrători ai Forțelor de Frontieră din aeroporturile din Londra Gatwick, Birmingham, Cardiff, Manchester, Glasgow și Heathrow au intrat în grevă după ce PCS a anunțat respingerea creşterii salariului cu 2%. Membrii sindicatului din portul Newhaven din East Sussex s-au aliat şi ei.

Aproximativ 10.000 de camioane traversează Canalul în fiecare zi cu ridicări regulate de alimente perisabile de la marile centre de distribuție din nordul Franței și Belgia.

PCS are peste 2.000 de membri în sud-est care lucrează în porturile de intrare, inclusiv controlul pașapoartelor la Dover și Calais, intrarea EuroTunnel din Coquelles, centrul de procesare Manston și Western Jet Foil.

O prelungire a unei greve ar putea afecta imigrația, vama şi importul a mii de tone de mărfuri în Regatul Unit în fiecare zi.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut