În sectorul camioanelor electrice nu activează doar producătorii tradiționali de vehicule diesel, ci și alţii noi, precum germanul Framo, specializat în electrificarea modelor diesel produse de mărcile istorice. Compania Gruber Logistics din Tirolul de Sud a anunțat începerea testării operaționale a unui autotractor electric Framo pentru transport de marfă între platforma sa germană din Kreuztal și unitatea de producţie a unuia dintre clienții săi. Vehiculul electric a fost realizat prin achiziționarea unuia diesel, scoaterea motorului și introducerea motorului electric și a bateriilor. „Tehnologia nu ne permite încă să ne gândim la transformarea vehiculelor diesel în vehicule electrice la scară largă, deoarece performanța din punct de vedere operațional nu este deocamdată comparabilă”, explică Stefan Knapp, directorul de flotă al Gruber Logistics. „De fapt, vehiculul oferă o autonomie de 122 km și timpi de încărcare care încă lungi, chiar şi cu soluțiile de încărcare rapidă. Pe de altă parte, este deja competitiv în ceea ce privește viteza, putând atinge 85 km/h la sarcină maximă ”.

Testul este încă în desfășurare, astfel încât compania furnizează doar datele parțiale ale consumului de energie, egale cu 400 kW/h, adăugând că „șoferii apreciază silenţiozitatea, condusul fără vibrații și absența fumului“ . Compania încheie afirmând că, „în ciuda limitărilor operaționale pe care aceste soluții le pot avea în faza actuală de dezvoltare, colaborarea dintre subiecți cu abilități diferite, cum ar fi start-up-urile tehnologice, companiile de cercetare, operatorii de logistică și organismele publice rămâne de mare importanță”.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Alexandru Catană: Quehenberger Logistics îşi consolidează poziţia de top din România
Dacă începutul pandemiei a adus Quehenberger Logistics în situaţia de a apela la somaj tehnic pentru o parte din angajații săi, compania și-a continuat creșterea ajungând în prezent la cea mai mare su...

Căutare