După primele trei trimestre din 2023, Grupul Wielton și-a menținut, în ciuda încetinirii din sectorul transporturilor, poziția de lider în industria remorcilor pe majoritatea piețelor sale cheie europene. Grupul se concentrează pe disciplina costurilor și implementarea proiectelor de economisire care vizează îmbunătățirea în continuare a eficienței și reducerea costurilor de producție. Totodată, desfășoară activități care vizează obținerea de noi comenzi și activarea vânzărilor pe fondul încetinirii industriei. „În primele nouă luni, industria transporturilor din Europa a fost puternic influențată de factori de piață și economici nefavorabili, contribuind la o încetinire semnificativă a cererii de semiremorci și remorci și, în consecință, la o reducere a comenzilor. Veniturile consolidate din vânzări au ajuns la 561 de milioane de euro (-2,1% a/a). În prezent, ne concentrăm în principal pe scurtarea timpului de livrare către clienți și menținerea disciplinei la costuri ridicate”, spune Paweł Szataniak, Președintele CA al Grupului Wielton.

În primele nouă luni, vânzările s-au ridicat la 15.684 de unități, față de 17.524 de unități în urmă cu un an (-10,5%). Amânarea deciziilor de cumpărare și slăbirea cererii de remorci și semiremorci de transport au avut ca rezultat restanțe mai mici de la an la an, de aproximativ 6.200 de unități la sfârșitul lui septembrie 2023.

În primele trei trimestre ale anului, rezultatul EBITDA al Grupului Wielton a crescut cu 24,4%, ajungând la 41,7 milioane de euro. În ciuda presiunii pieţei, rata marjei EBITDA a fost de 7,4% (5,8% după trei trimestre din 2022). Disciplina ridicată a costurilor a făcut ca raportul datorie netă/EBITDA să rămână la 2,18, pe care compania îl descrie drept sigur. Grupul a înregistrat un profit net de 19,6 milioane de euro (cu 9,6% mai mic decât profitul net din primele trei trimestre ale lui 2022).

FOTO: Wielton.com

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut