Guvernul britanic a anunțat o revizuire amplă a CPC pentru șoferi pentru a atenua deficitul actual de forță de muncă și pentru a încuraja mai mulți oameni să se întoarcă la profesie. Mișcarea vine după lobby-ul făcut de organismele din industrie pentru a prelungi valabilitatea oricărei calificări care expiră în acest an, pentru a păstra șoferii care altfel ar putea fi tentați să se pensioneze sau să găsească un loc de muncă alternativ. 

În prezent, șoferii trebuie să urmeze cinci zile de instruire periodică la fiecare cinci ani pentru a se asigura că rămân pe deplin calificați pentru a conduce vehicule grele de marfă în mod profesional. Formarea este o inițiativă a UE și este obligatorie în cadrul regimului CPC. Unii șoferi sunt lăsați să plătească ei înșiși pentru formare și nu sunt plătiți în timp ce urmează cursul, descurajându-i astfel pe cei care au părăsit profesia să se întoarcă.

Guvernul a spus că revizuirea va analiza modul în care procesul poate fi actualizat pentru a reduce povara șoferilor – atât pentru cei care se întorc, cât și pentru cei noi. Secretarul pentru transport, Grant Shapps, a declarat: „Ascultăm liderii din industrie care ne-au spus despre problemele cu care se confruntă șoferii de HGV cu certificarea CPC. Acum, că am preluat controlul asupra propriilor legi și reglementări, sunt încântat că lansăm o revizuire a acestor reguli de formare. Înțelegem că e vital ca șoferii să rămână pe deplin calificați, dar căutăm să ne asigurăm că pot face acest lucru în cel mai eficient mod, menținând şi standardele de siguranță rutieră.”

Aceasta este cea mai recentă dintr-o serie de 30 de măsuri pe care guvernul le-a luat pentru a sprijini acest sector și pentru a încuraja șoferii să se întoarcă la locul de muncă sau să înceapă o nouă carieră în industrie. „Aceste măsuri funcționează – nu există întârzieri în cererile de licență pentru vehicule grele și vedem mai mult cu o mie de persoane care solicită în mod normal o licență în fiecare săptămână.”

Angajamentul guvernului pentru îmbunătăţirea zonelor de parcare urmează celui de 32,5 milioane de lire sterline angajat recent în bugetul Cancelarului pentru a oferi facilități mai bune în toată țara pentru șoferii de HGV, urmărind să ridice standardele de parcare şi facilităţile de pe marginea drumului. Alte 500.000 de lire sterline vor fi adăugate la Fondul de sprijinire a veniturilor pentru schimbarea modului existent pentru 2021/2022. Această schemă de granturi de 20 de milioane de lire sterline oferă finanțare companiilor de transport de marfă din sectorul privat pentru a le încuraja să mute mai multă marfă de pe drumurile țării fie către căile ferate, fie către căile navigabile interioare. Finanțarea suplimentară echivalează cu scoaterea de pe drumuri a 29.000 de încărcături de camioane până la sfârșitul lui martie 2022 și va contribui la generarea de moduri de transport de marfă mai ecologice.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut