Planurile guvernamentale care vizează combaterea crizei lipsei de șoferi pentru vehicule grele – în situaţia în care nu mai eliberează vize temporare pentru șoferii străini -, au fost bine întâmpinate de către industria transporturilor din Marea Britanie.

Într-o declarație de săptămâna trecută, guvernul preciza că nu intenționează să adauge șoferii HGV pe lista de ocupaţii afectate de penurie, în ciuda problemelor tot mai mari de livrare pe întregul lanț de aprovizionare. Mai mult, a insistat asupra faptului că piața muncii din Marea Britanie s-a schimbat „dramatic” din cauza impactului economic generat de măsurile necesare pentru a aborda pandemia. „Mulți lucrători din Marea Britanie se confruntă acum cu un viitor incert și trebuie să găsească noi oportunități de angajare. Recunoaștem importanța utilizării forței noastre de muncă interne și modul în care politicile noastre de migrație trebuie luate în considerare alături de strategiile pentru piața muncii din Marea Britanie.”

Guvernul a stabilit un coș de măsuri prin care industria și departamentele guvernamentale își unesc forțele pentru a sprijini recrutarea șoferilor HGV. Măsurile includ lansarea unei consultări privind permisiunea ca șoferii să dea un test pentru a conduce atât un camion articulat, cât și unul rigid. Acest lucru ar permite unor șoferi de camioane care învață să treacă la testul practic pentru conducerea unui camion articulat, fără a fi nevoie să treacă mai întâi testul de camion rigid. Cerințele medicale și testul teoretic nu se vor modifica.

Guvernul a declarat că se va consulta în curând privind această propunere, analizând şi posibilitatea ca formatorii din sectorul privat să examineze șoferii în cadrul testului de conducere HGV. Se va analiza, de asemenea, dacă ar fi necesare teste specifice pentru mașini și remorci.

Anunțând măsurile, secretarul pentru transporturi, Grant Shapps, a mulțumit industriei de transport rutier pentru munca depusă în timpul pandemiei. „Înțeleg provocările cu care se confruntă șoferii și operatorii chiar acum și, deși soluțiile pe termen lung trebuie să fie conduse în primul rând de liderii din industrie, astăzi guvernul este aici pentru a ajuta. Acest set de măsuri va începe să reducă presiunea asupra sectorului.”

Guvernul s-a angajat, de asemenea, să ajute sectorul transportului rutier să îmbunătățească condițiile de lucru ale șoferilor, oferind mai multe și mai bune locuri de parcare oficiale pentru camioane.

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Alexandru Catană: Quehenberger Logistics îşi consolidează poziţia de top din România
Dacă începutul pandemiei a adus Quehenberger Logistics în situaţia de a apela la somaj tehnic pentru o parte din angajații săi, compania și-a continuat creșterea ajungând în prezent la cea mai mare su...

Căutare