Ministerul Climei și Mediului din Polonia vrea să mărească proporţia de biocomponente din benzină, anunţă money.pl. Este vorba despre benzină E10, care nu conține 5%, ci 10% etanol produs din cereale. Dar un astfel de combustibil, după cum susţine Asociația Producătorilor Auto ACEA, nu poate fi folosit de multe dintre mașinile mai vechi care circulă pe drumurile poloneze. Toate mașinile noi vândute din 2011 încoace sunt însă compatibile cu benzina E10.

Ca urmare a invaziei Ucrainei de către Rusia și impunerii sancțiunilor UE, piața carburanților trece prin schimbări majore, în special în domeniile lanțurilor de aprovizionare, atât pentru țiței, cât și pentru combustibili lichizi finiți – motorină și benzină. Acest lucru este valabil și pentru problema reducerii dependenței de importurile de materii prime fosile din Federația Rusă, în contextul celui de-al șaselea pachet de sancțiuni al Uniunii Europene.

Ca urmare, guvernul polonez a început să lucreze la un proiect privind modificarea legii privind biocomponentele și biocarburanții lichizi și modificarea legii privind sistemul de control și verificare a calității combustibilului. În special, se vorbeşte despre „reglementarea sectorului autohton al biocombustibililor pentru perioada de până în 2023 în ceea ce privește oportunitățile și obligațiile de utilizare a biocomponentelor adăugate combustibilului de transport”.

Șoferii vor putea alimenta cu noua benzină din 2024.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut