Ministerul Transporturilor din Spania nu a răspuns cererii legitime a organizațiilor sectoriale ca transportatorului să i se interzică participarea la lucrările de încărcare/descărcare a mărfurilor în/din camioane, aspect ce capătă o relevanță specială în contextul penuriei de şoferi şi a dificultăţii încorporării de noi persoane în sector.
Unul dintre motivele care face ca profesia de șofer profesionist să fie mai puțin „atractivă” este tocmai natura sa„dură și dureroasă”, deoarece în majoritatea cazurilor şoferii sunt obligați, pe lângă condus, să efectueze şi lucrările de încărcare și descărcare la destinație, cu riscul siguranței rutiere și profesionale. Şi asta în ciuda faptului că legea stabilește că astfel de sarcini ar trebui efectuate de personalul propriu al centrelor de încărcare/descărcare.
Din acest motiv, unele țări au legiferat interzicerea în mod expres ca astfel de sarcini să fie efectuate de şoferi, așa cum este cazul în Portugalia, care a aprobat-o în iulie trecut, după o negociere îndelungată cu organizațiile de afaceri și sindicatele portugheze.
Pe de altă parte, în Spania, în ciuda angajamentului cu asociațiile de transport în iulie 2019 de a reglementa această situație, azi încă nu există nicio propunere concretă. De fapt, ca răspuns la consultarea parlamentară depusă în august 2020 de reprezentantul Partidului Popular în Comisia de transport a Congresului Deputaților, Andrés Lorite, Guvernul s-a limitat să răspundă că „progresele continuă în configurația definitivă a Planului de promovare a durabilității transportului rutier de mărfuri.”
În spatele acestei lipse de voință ar putea fi presiunea exercitată de asociațiile companiilor expeditoare de mărfuri care se opun total acestei interdicții. Chiar un lider al unei mari asociații de astfel de companii a spus că forțarea șoferilor să îndeplinească astfel de sarcini presupune o „economie” a costurilor de peste 2 miliarde de euro pe an.
În acest context, FENADISMER face încă o dată apel la Ministerul Transporturilor să asiste această cerere legitimă și necesară și să o aprobe imediat prin Decretul Lege care ar contribui la o rată mai mică a accidentelor şi la crearea de locuri de muncă într-un sector estimat la 70.000 de lucrători ce ar putea transfera aceste sarcini centrelor de încărcare/descărcare.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut