Conform estimărilor Gebrüder Weiss România, piața de profil va fi marcată în acest an de incertitudini economice și sociale și va avea un ritm de creștere ușor mai lent comparativ cu 2021. Pe de altă parte, prima jumătate din an a prefigurat un context favorabil pentru dezvoltarea de noi linii de business și pentru accesarea de oportunități suplimentare.

„Anul 2021 a fost marcat de provocări care se menţin și în acest an. Anul trecut, lipsa forței calificate de muncă, majorarea continuă a costurilor şi situația pandemică au fost unele dintre cele mai mari provocări. În 2022, acestora li se adaugă și incertitudinile economice determinate de creșterea galopantă atât a inflației, cât și a costurilor la energie și combustibil, dar și cele sociale în contextul conflictului din Ucraina”, a declarat Viorel Leca, director general al Gebrüder Weiss România.

Potrivit acestuia, 2022 aduce și o serie de oportunități importante. Astfel, ridicarea restricțiilor determinate de pandemie redeschide rute afectate și înlesnește transporturile, în timp ce se poate observa o creștere a cererii pe serviciile de transport multi și intermodal. Pe de altă parte, investițiile din ultimii ani în digitalizarea industriei se vor concretiza, treptat, în tot mai multe oportunități de business. „În mod normal, în industria de transport și logistică, începutul anului este mai lent, fiind vorba în special de sezonalitatea anumitor industrii. Pe lângă acest aspect, primele luni din 2022 au reprezentat și începutul unei noi crize – conflictul din Ucraina – care a pus presiune și mai mare pe lanțul de aprovizionare. Tocmai din acest motiv suntem ușor rezervați în ceea ce privește evoluția segmentului pe care activăm, însă cu siguranță 2022 va aduce un avans ușor”, a mai spus Viorel Leca.

Acest aspect este confirmat și de raportul global TI Global Freight Forwarding 2022, conform căruia aglomerația portuară, ratele ridicate de transport și creșterea din comerțul online au creat contextul pentru o creștere impresionantă a pieței globale de profil, în ultimul deceniu, cu 11,2%. Pe de altă parte, raportul arată că 2022 va înregistra, la nivel global, un avans de 5,7%.

În ceea ce privește evoluția segmentului de transport la nivel național, datele INSSE pentru 2021 arată că transportul rutier de mărfuri a înregistrat un avans cu circa 15,1% pentru volumul mărfurilor transportate, comparativ cu 2020. În cazul transportului feroviar, volumul mărfurilor a înregistrat creṣtere cu 15,6% faṭă de anul precedent, datorată evoluṭiilor pozitive ale tuturor componentelor, în timp ce transportul maritim a avut o scădere cu 11,1%. Totodată, în transportul aerian, volumul mărfurilor transportate a înregistrat o creștere cu 1,9% faṭă de 2020.

Datele centralizate ale INSSE mai arată că, în transportul rutier internaţional de mărfuri, 93,2% din totalul mărfurilor descărcate au provenit din state membre ale UE ṣi 95,5% din totalul mărfurilor încărcate au avut ca destinaţie state membre ale UE. Cele mai mari cantităţi de mărfuri au provenit din Germania (21,1%), Ungaria (15,9%) şi Italia (11,3%), iar în ceea ce privește încărcările, 18,5% din volumul mărfurilor au avut ca destinaţie Germania, 16,3% Italia şi 14,9% Ungaria. „Datele INSSE confirmă, o dată în plus, creșterea segmentului feroviar în contextul în care tot mai multe industrii își redesenează sursele de aprovizionare și apelează la transportul intermodal. Dezvoltarea infrastructurii feroviare ar putea crește interesul pentru acest tip de serviciu, iar România ar deveni un important hub pe vechiul Drum al Mătăsii, facilitând comerțul dintre Europa și Asia. În plus, transportul feroviar reprezintă un mijloc de transport sustenabil, un deziderat în noul context de business”, a mai spus Viorel Leca.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut