Furnizorul de servicii logistice contractuale, GXO Logistics, a implementat cu succes, împreună cu Datasparq, soluții de Inteligență Artificială (IA) care au contribuit la creșterea eficienței, la economii de costuri și la reducerea impactului asupra mediului prin optimizarea rutelor de transport.

“Clienții aleg GXO nu numai pentru expertiza logistică, pentru depozitare și flotă, ci și pentru tehnologia inovatoare pe care o implementăm în întreaga rețea”, a declarat Gavin Williams, director general al GXO, Marea Britanie și Irlanda. “Continuăm să investim în soluții tehnologice pentru a servi mai bine clienții, ajutându-i să-și sporească eficiența și productivitatea și să-și atingă obiectivele ESG. Prin implementarea continuă a IA, avem acum și mai multe oportunități de a adăuga valoare pentru clienți prin îmbunătățirea tuturor aspectelor nevoilor lor logistice – de la sortare la colectare, ambalare și transport.”

Din 2021, GXO lucrează cu Datasparq, furnizor de servicii end-to-end de IA și știință a datelor. Împreună, au dezvoltat instrumente personalizate de optimizare a traseelor pentru clienți, cum ar fi pentru retailerul Iceland din Marea Britanie. GXO operează patru centre de distribuție în trei intervale de temperatură, deservind peste 1.100 de magazine la nivel național în numele Iceland. Cu o rețea complexă care acoperă peste 50 de milioane de km pe an, Iceland a beneficiat în mod semnificativ de IA. Prin îmbunătățirea eficienței rutelor, retailerul a redus distanța parcursă de la un depozit cu peste 900.000 km/an, scăzând consumul de motorină cu peste 25.000 de litri și realizând până în prezent economii totale de peste 720 t de emisii de carbon. Mai mult, șoferii GXO se pot concentra acum pe activități cu valoare mai mare, îmbunătățind productivitatea și satisfacția profesională. “Iceland a fost primul retailer alimentar la nivel internațional care s-a alăturat Climate Pledge, un angajament de a fi cu zero emisii nete de carbon până în 2040. Reducerea la minimum a kilometrilor parcurși și a consumului de combustibil în întreaga noastră flotă, fără a sacrifica calitatea serviciilor pentru clienți, reprezintă o prioritate de top pentru noi, în timp ce lucrăm pentru atingerea acestui obiectiv”, a declarat Steve Pennington, director al lanțului de aprovizionare Iceland.

GXO folosește, de asemenea, IA pentru a-și transforma operațiunile de depozitare, colaborând cu o serie de furnizori, cum ar fi soluția Operator Eye de la Körber. GXO se angajează să implementeze IA pentru a îmbunătăți eficiența automatizării, acuratețea prelevării și timpul de procesare, sprijinind în același timp siguranța și bunăstarea colegilor.

GXO generează aproximativ 30% din veniturile sale din soluții automatizate, față de media industriei de 8%. În T1 2023, GXO a stabilit un nou record în ceea ce privește implementarea tehnologiilor operaționale, crescând totalul tehnologiilor și soluțiilor automatizate cu 64% de la an la an.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 3 – iulie 2023)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare