Consorțiul H2 Mobility vrea să pună în jur de 2.000 de camioane cu hidrogen pe drumurile austriece până în 2030. La acest deziderat au subscris deja companiile Gebrüder Weiss, Rewe, Spar și Poşta Austriacă.

Coaliția de companii H2 Mobility Austria vrea să pună aproximativ 2.000 de camioane cu hidrogen pe drumurile austriece până în 2030. Pe partea de infrastructură vor fi implicate compania de energie Verbund și compania petrolieră OMV, iar pe partea de tehnologie, producătorul de vehicule Rosenbauer, Magna și furnizorul de servicii de inginerie AVL. Printre operatori se numără Gebrüder Weiss, Rewe, Spar și Poșta Austriacă.

Sub umbrela H2 Mobility Austria, partenerii au delegat firma de consultanță Deloitte să realizeze un studiu privind mobilitatea hidrogenului, cu accent pe camioane. Unul dintre rezultate, conform lui Alexander Kainer, partener Deloitte Austria arată că, deși camioanele electrice cu baterie sunt deja în uz, acestea nu au volumul/raza de încărcare necesară. „Camioanele cu hidrogen, pe de altă parte, pot fi folosite pentru călătorii cu o rază de acțiune mai lungă, constituind astfel o legătură esențială între calea ferată și șosea.”

Deloitte se așteaptă ca în Austria – la fel ca în Germania – să poată fi finanțate 80% din costurile suplimentare legate de camion, dar și de infrastructura „verde” a rezervoarelor. Pentru cele 2.000 de camioane cu hidrogen planificate până în 2030, volumul de finanțare s-ar ridica la 460 de milioane de euro. Producția de H2 verde și dezvoltarea infrastructurii de benzinării ar reprezenta o valoare adăugată suplimentară de 475 de milioane de euro, notează eurotransport.de. În plus, cele 2.000 de camioane cu hidrogen ar putea economisi 70 de milioane de tone de motorină. „Camioanele grele cu hidrogen ar duce la o reducere anuală de CO2 cu aproximativ 24.000 de tone și de particule cu până la 50%. În plus, inițiativa ar putea genera între 3.000 și 4.000 de noi locuri de muncă până în 2030”, spune Alexander Kainer.

În următorii doi ani, ar trebui însă create condiții-cadru clare, în cooperare cu guvernul, pentru a reduce costurile și a crea securitatea investițiilor pentru companii. Potrivit lui Peter Umundum, CEO al Austrian Post, hidrogenul verde trebuie marcat clar. Rolf Dreisbach, director general al AVL, consideră că cele 2.000 de camioane cu hidrogen sunt o primă etapă. „Ar trebui să fie semnalul de plecare pentru dezvoltarea unei industrii autohtone competitive de hidrogen. Producția de hidrogen verde înseamnă introducerea de combustibili în producția internă de energie electrică durabilă. Pentru companiile din Austria există o oportunitate.”

În Elveția, de exemplu, sunt deja în uz 50 de camioane cu hidrogen, iar în Germania soluțiile de mobilitate durabilă pentru vehicule și infrastructură sunt finanțate cu 80% din costurile investiției. „Vecinii ne arată calea; noi trebuie acum să le urmăm exemplul. Trebuie realizate condițiile necesare pentru a crea infrastructura la nivel național și pentru a extinde flota de camioane cu hidrogen”, spune Wolfram Senger-Weiss, președintele Gebrüder Weiss.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut