Pentru prima dată de la începutul epidemiei de coronavirus, întârzierile și congestionarea transportului de containere au lovit Marea Nordului. Aproape două procente din capacitatea globală de transport maritim de containere este blocată în porturile din Germania, Olanda și Belgia, iar aceste containere nu pot fi nici descărcate, nici încărcate, după cum a declarat Institutul Kiel pentru Economie Mondială (IfW).

Potrivit IfW, aproximativ o duzină de nave portcontainere mari – cu o capacitate totală de aproximativ 150.000 TEU standard – așteaptă în Golful Germaniei să ajungă în Hamburg sau Bremerhaven. Iar situația este și mai dramatică în porturile Rotterdam și Anvers.

Mai mult de trei procente din capacitatea globală de transport de marfă este în prezent blocată de aglomerația din fața Shanghaiului și a provinciei vecine Zhejiang. Potrivit IfW, exporturile din China către Germania, în valoare de până la 700 de milioane de euro, au scăzut consistent până acum din cauza deficitului de la Shanghai.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut