Amazon trebuie să cheltuiască miliarde de dolari ca să se pregătească pentru Crăciunul din acest an; şi asta pentru că marile porturi din întreaga lume sunt pline, incapabile să găzduiască atâtea nave câte ar trebui să aducă mărfurile pentru Crăciun.

De mai mult timp se discută că trebuie să ne pregătim diferit pentru Crăciunul de anul acesta. Un articol BBC arată că acest lucru se aplică nu numai consumatorilor, ci și comercianților. Astfel, Amazon investește miliarde de dolari din cauza penuriei de forță de muncă și a dificultăților lanțului global de aprovizionare pentru a minimiza impactul problemelor asupra achizițiilor de la sfârșitul anului. Potrivit companiei, suma uriașă, pe lângă majorarea taxelor de containere și a costurilor de transport, va fi consumată pentru rezolvarea deficitului de forță de muncă, creșteri salariale și probleme cauzate de lanțul de aprovizionare. Potrivit CEO-ului Andy Jassy, acesta e un cost foarte mare pentru companie pe termen scurt, dar este și mișcarea potrivită pentru parteneri și clienți.

Compania ar angaja 20.000 de oameniîn Marea Britanie, iar cei care au contract cu normă întreagă, vor primi un bonus de intrare de 1.000 de lire sterline de la companie. Se așteaptă ca angajații să câştige salarii importante, îde aproximativ 10 lire/oră. În trecut, compania a fost criticată de multe ori pentru condițiile de muncă și sistemul de salarizare.

Între timp, Apple a dezvăluit ce pierderi a provocat companiei deficitul de cipuri: 6 miliarde de dolari. Tim Cook, șeful companiei, a recunoscut că problema durează mai mult decât se aștepta inițial și că acum afectează practic toate produsele lor.

În comerțul global, se credea anterior că până în octombrie 2021, problemele lanțului de aprovizionare ar fi fost rezolvate, însă, în realitate, acestea au devenit mult mai grave, scrie Bloomberg. De exemplu, H&M din Europa nu poate face față cererii din cauza deficiențelor, iar Nike și-a modificat planurile din cauza problemelor cu coronavirusul din producția vietnameză.

Cererea a rămas aceeași, dar de multe ori revânzătorii ar plăti chiar și un preț foarte piperat pentru transportul maritim, pentru că produsele nu pot părăsi China, locul de producție, din cauza abundenței de mărfuri acumulate, a penuriei de containere și a posibilelor închideri de porturi.

Potrivit experților, cumpărătorii vor fi perdanții sărbătorilor, deoarece vor avea o opțiune foarte limitată în magazine: chiar dacă mărfurile ajung în America, de exemplu, jucăriile pot sta în porturi săptămâni întregi, pentru că nu există angajaţi care să descarce containerele de pe nave.

În condiţii obişnuite ar fi nevoie de două săptămâni pentru ca un container lansat din China să ajungă în America sau Europa. Acum timpul a crescut la 70 de zile între livrarea din fabrică și sosirea pe piețe. Așadar, ceea ce se produce în Asia în primele zile din noiembrie poate ajunge în Europa abia după Anul Nou.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut