Anul trecut, compania germană de transport maritim Hapag-Lloyd a înregistrat o cifră de afaceri de 22.274 miliarde de euro (cu aproape zece miliarde mai mult decât în 2020), cu un profit net de puțin peste 9 miliarde de euro (față de 935 milioane EUR în 2020).
Deși sunt cifre astronomice, acestea nu sunt surprinzătoare, având în vedere creșterea ratelor de transport din perioada post-pandemică. Totuși, îl stânjenesc pe principalul partener al companiei germane, Klaus-Michael Kühne (care deține 30% din companie). Acesta, deși are 85 de ani, nu părăsește cârma companiilor sale și este întotdeauna în fruntea noilor inițiative.
Într-un interviu pentru ziarul german Frankfurter Allgemeine din august, Kühne a declarat că nu se simte confortabil în fața acestor cifre. Antreprenorul german a spus că acestea sunt „excese”, adăugând, însă, că situația nu va mai putea continua mult timp și prevede începutul unei normalizări din trimestrul al patrulea al acestui an. În interviu, Kühne a vorbit și despre preluarea sa în Lufthansa, afirmând că nu vrea să depășească actuala cotă de 15%.