Nouă șoferi, majoritatea din Lituania, Ucraina și România, au apelat la Tribunalul de Muncă din Chalon-sur-Saône, Franța, pentru a le face dreptate. Aceștia erau foști angajați ai filialei franceze a companiei de transport rutier de marfă Hegelmann, cu sediul central în Germania. Ei au spus că au fost nevoiți să petreacă mai multe luni pe camion fără să fie plătiți și se aflau în grevă din 16 iulie.

Povestea a ajuns pe prima pagină a ziarelor după ce un militant al partidului politic France Insoumise (LFI), care trecea întâmplător prin fața sediului companiei, a observat șoferii în grevă și a decis să le afle povestea. Imediat, rețeaua de activiști și asociații umanitare s-a mobilizat pentru a-i sprijini prin donarea de produse alimentare și o campanie de strângere de fonduri online pe portalul francez Leetchi.com. Și sindicatul CGT Orano s-a implicat în acest caz, declarând că șoferii, care se află în locuințe colective din Chatenoy, nu și-au mai primit salariile din luna mai, deși bonurile de plată sunt livrate regulat.

În acest caz, au fost inițiate două proceduri de urgență, una la Tribunalul Industrial din Chalon Sur Saône și cealaltă la Tribunalul Comercial din Chalon Sur Saône, cu intervenția serviciilor Ministerului Muncii.

Un șofer din Lituania a primit salariul întârziat după o audiere care a avut loc la începutul lui august 2024. Pe 28 august, în ciuda cererii de amânare a lui Hegelmann, a fost emisă o hotărâre care impunea angajatorului să plătească cele trei luni de salariu și celorlalți opt șoferi ai Grupului. Potrivit ziarului francez Le Journal de Saône-et-Loire, Hegelmann France are acum 15 zile pentru a face recurs.

Înainte de începerea procesului, unii activiști au distribuit pliante în apropierea Curții și au cerut ca drepturile lucrătorilor să fie respectate pentru a putea trăi cu demnitate. Până acum, Hegelmann nu a oferit nicio declarație cu privire la ceea ce s-a întâmplat și tăcerea păstrată de companie a fost definită ca asurzitoare de către avocatul șoferilor.

Compania de transport nu este la prima dispută legată de condițiile de muncă ale personalului său. La sfârșitul lui 2021, o altă poveste a ieșit la iveală, de data aceasta implicând filiala poloneză a Grupului. În timpul unui control de rutină al poliției în Battice, Belgia, s-a descoperit că un șofer ucrainean a fost forțat să locuiască în camionul său timp de 17 săptămâni fără să primească niciun salariu. Acesta a primit doar rambursări ocazionale de 45 de euro care, potrivit angajatorului, ar fi fost suficiente pentru nevoile de bază.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut