Săptămâna trecută, în timpul unui control de rutină, poliția belgiană a găsit un șofer ucrainean care petrecuse 17 săptămâni în camionul său fără a fi plătit, având la dispoziție doar un card de credit cu câteva zeci de euro, potrivit materialului publicat de portalul dhnet.be.

Această poveste a început în după-amiaza zilei de 20 decembrie, când o patrulă belgiană de poliție a decis să verifice camioanele dintr-o parcare din orașul Battis (situat între Liege și granița cu Germania), lângă una dintre autostrăzi. În acel moment s-a descoperit situația gravă în care se afla șoferul ucrainean Nicolai: angajat de subcontractantul polonez al gigantului german de transporturi internaționale Hegelmann, bărbatul a făcut transport timp de 17 săptămâni (de la 1 septembrie), dormind exclusiv în mașina sa în parcări, fără acces la condiții de igienă normale și cu hrana minimă posibilă. Toate acestea s-au întâmplat din cauza faptului că șoferul nu a primit salariu timp de patru luni.

Atunci când cazul şoferului ucrainean a fost mediatizat, sindicatul belgian CSC-Transcom Liège-Verviers a numit situația într-un comunicat „sclavie modernă” și a numit acțiunile transportatorului drept „rușinoase”.

„Cum este posibil în secolul 21 ca o astfel de exploatare să mai existe, și cu atât mai mult în Europa, unde regulile de lucru ale camioanelor sunt foarte stricte? Angajatul nu primea salariu, ci doar din când în când i se puneau 45 de euro pe cardul firmei. Deşi regulile europene (Pachetul de Mobilitate) sunt clare – toți șoferii trebuie să se întoarcă acasă sau la sediul companiei pentru odihnă la fiecare 4 săptămâni -, Nicolai locuia în camion  de 17 săptămâni”, a spus Ludo Moussebois, secretar regional al CSC-Transcom Liège-Verviers, citat de Logist Today.

Drept urmare, sindicatul belgian a decis să preia controlul asupra situației și să-l ajute pe ucrainean. Șoferul a fost cazat în condiții decente pentru a-și putea recupera forţele şi l-au ajutat să se întoarcă în Ucraina. În plus, sindicatul a luat măsuri împotriva subcontractantului polonez, precum și a grupului german Hegelmann pentru a-l ajuta să încaseze şi salariile.

„CSC-Transcom vrea să crească gradul de conștientizare. Sindicatul condamnă dumpingul social și condițiile inumane rezultate din acesta. Statele trebuie să-şi consolideze mijloacele de aplicare a regulilor şi să întărească semnificativ controlul.”, subliniază Michelle Gretzer, secretar permanent al CSC-Transcom.

Pe lângă toate încălcările de mai sus, angajatorul şoferului nu plătise nici taxele rutiere belgiene, iar camionul acestuia avea centurile de siguranță defecte. Drept urmare, camionul a fost reținut de poliția belgiană.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare