Grupul olandez de bere Heineken plănuiește o nouă creștere a prețurilor în 2023, scrie Retail Detail.

Potrivit Heineken, marjele grupului sunt în prezent supuse unei presiuni uriașe, mai ales în Europa, în ciuda faptului că anul fiscal 2022 s-a încheiat cu o creștere uimitoare a profiturilor de 31% (la 2,8 miliarde de euro). Anul trecut, vânzările grupului olandez au fost chiar mai bune decât în 2019, înainte de pandemie, cu 257 de milioane de hectolitri de bere vândută(+7% faţă de 2021). Cifra de afaceri a crescut la 34,6 miliarde de euro, reprezentând un plus de 19% față de aceeași perioadă a anului anterior. Astfel, consumatorii au continuat să achiziționeze produsele companiei, în ciuda creșterii semnificative a prețului băuturilor alcoolice.

Compania a mai spus că suspendarea activităților în Rusia va costa Heineken 400 de milioane de euro. În ciuda faptului că atât Heineken, cât și Carlsberg, au încetat să vândă produse aici anul trecut, acestea încă refuză să se despartă de fabricile de bere din Rusia. În același timp, ambele companii iau în considerare oportunități de vânzare în prima jumătate a acestui an. Analiștii Heineken și Carlsberg sunt de acord că prețurile vor continua să crească în următoarele câteva luni, ceea ce ar putea duce la o scădere a consumului european de bere. În plus, Heineken se așteaptă ca şi costurile (în special pentru ingrediente și electricitate) să crească în plus cu 16-19% pe hectolitru pe parcursul anului.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut