Cunoștințele dobândite în cadrul proiectului ar trebui să ofere inputuri importante pentru propria strategie a companiei în ceea ce privește protejarea climei.
Utilizarea tehnologiilor alternative de propulsie în trafic intens este un factor esențial în lupta împotriva schimbărilor climatice. Deși în prezent există o tendință clară către acționarea electrică a mașinilor de pasageri, celulele de combustie cu hidrogen par a fi o alternativă atractivă pentru vehiculele comerciale. Într-un proiect comun, OMV și Hödlmayr vor lucra pentru a promova hidrogenul verde în electromobilitatea comercială în trafic intens.
Hödlmayr intenționează să echipeze flota cu camioane cu celule de combustie cu hidrogen în următorii câțiva ani. Volumul investițiilor pentru aceste vehicule, care sunt de aproximativ două ori mai scumpe decât autotractoarele pe combustibili fosili utilizate în prezent, se ridică la câteva milioane de euro. „Hidrogenul va fi cea mai promițătoare variantă din sectorul camioanelor. La noi, mobilitatea electrică pe baterii își atinge rapid limitele din cauza sarcinilor grele și a distanțelor mari. Prin urmare, suntem foarte interesați să dobândim experiență cu partenerul OMV”, subliniază Robert Horvath, membru al consiliului de administrație al Hödlmayr. Singurul factor de incertitudine este că, din perspectiva actuală, gama de vehicule cu tehnologie cu celule de combustie va rămâne foarte limitată pe termen mediu.
Ca și în domeniul conducerii autonome, Hödlmayr stabilește și o inițiativă clară pentru dezvoltarea ulterioară și viabilitatea viitoare a industriei cu proiectul de hidrogen. „Nu vrem doar să fim observatori și să așteptăm rezultate, ci vrem să contribuim la modelare chiar de la început. Avem nevoie și de un semnal clar din zona politică, sub forma unei finanțări adecvate pentru start-up, pentru a ridica rapid această schimbare tehnologică la o dimensiune scalabilă și, astfel, a o accelera nu doar ecologic, ci și economic. Acesta este un alt pas important în promovarea strategiei noastre de sustenabilitate nu numai pe calea ferată, ci și pe şosea”, spune Robert Horvath.