În ciuda cererii puternice, traficul Hupac a stagnat în prima jumătate a anului 2022, cu o creștere de 1% față de nivelul anului precedent. Lucrările de construcții la infrastructura feroviară din Germania în aprilie și iunie au avut, în particular, un efect negativ.

În prima jumătate a anului 2022, traficul în rețeaua Hupac a atins un volum de 575.000 de transporturi rutiere, ceea ce corespunde unei ușoare creșteri de 1% față de anul precedent. După o evoluție bună în primul trimestru, cu rate de creștere lunară de o singură cifră, traficul s-a prăbușit în aprilie și iunie din cauza închiderii rutelor și restricțiilor de capacitate impuse de lucrările de construcție pe Coridorul Rin-Alpi. Segmentul de trafic transalpin prin Elveția a fost deosebit de afectat. „Nu am reușit să ne atingem obiectivele de creștere în coridorul nord-sud. Pe de altă parte, traficul pe coridoarele de nord-est și sud-est a evoluat pozitiv. Traficul în Spania a rămas sub așteptări din cauza blocajelor de capacitate”, explică Michail Stahlhut, CEO al Grupului Hupac.

Situația în transportul maritim rămâne tensionată. Aglomerația din traficul de peste mări cauzată de pandemie declanșează, de asemenea, efecte negative în cascadă în porturile maritime europene, terminale interioare și în operațiunile CT. La acestea se adaugă performanța rețelei feroviare germane, care trebuie îmbunătățită considerabil. În ciuda unei creșteri de 3% de la an la an, filiala ERS Railways încă nu a atins volumele pre-pandemice.

Hupac contracarează situația dificilă din rețeaua feroviară din Germania cu programul, „Contingence & Resilience”. „Răspunsul nostru la restricțiile de capacitate cauzate de lucrările de construcție în rețea sunt investițiile în rezerve și măsuri de urgență”, spune Michail Stahlhut. Până la sfârșitul anului, flota de vagoane va fi întărită semnificativ prin achiziționarea și închirierea a aproape 900 de module suplimentare.

De asemenea, Hupac își întărește poziția în zona de tracțiune. Performanța este îmbunătățită prin intensificarea cooperării cu SBB Cargo International, prin asigurarea de mecanici de tren suplimentari care pot interveni în numele Hupac în cazul unor avarii și prin informare și control proactiv.

Experiențele negative din ultimele luni arată că transportul combinat are nevoie de întreaga capacitate de rută, chiar și în timpul lucrărilor de construcție, pentru a evita blocajele de aprovizionare. „Toți cei implicați în lanțul de transport trebuie să-și crească semnificativ ambiția pentru mai multă capacitate în circumstanțele date”, cere Stahlhut. O trecere pe termen scurt la transportul rutier pur este posibilă doar într-o mică măsură pentru clienții transportului combinat. În special, renovările extinse ale coridoarelor planificate în rețeaua germană începând cu 2024 continuă să prezinte un risc pentru aprovizionarea la nivel european dacă măsurile de construcție nu sunt planificate în conformitate cu piața și nu sunt create concepte de deviere funcțională. Pentru a preveni acest lucru, este necesară o coordonare internațională îmbunătățită a șantierelor de-a lungul întregului coridor și, în unele cazuri, modernizarea rutelor de deviere.

Având în vedere situația actuală Covid-19, Hupac se așteaptă la o ofertă de capacitate satisfăcătoare pentru lunile următoare, în ciuda șantierelor de pe coridorul Rin-Alpi. „Am înțeles cererea clienților noștri pentru mai multă transparență și vom oferi o previzualizare detaliată a capacității cu actualizări lunare din august. În acest fel, companiile de transport și expeditorii pot controla mai bine volumele de trafic, chiar și cu restricții de capacitate.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare