Comerțul global a scăzut în iulie față de luna precedentă, unul dintre motive fiind aglomerația navelor portcontainer din Marea Nordului.

Potrivit Institutului pentru Economie Mondială (IfW) din Kiel, volumul de tranzacționare din ultimele luni a fost „condus în primul rând de creșterea prețurilor, în timp ce ajustat în funcție de preț arată puțin impuls”. Comerțul mondial în iulie a scăzut cu 1,7 % (preț ajustat sezonier) comparativ cu luna precedentă. Pentru Germania (exporturi: -3,2 %; importuri: -1,6 %) și UE (exporturi: -2,1 %; importuri: -2,1 %), valorile indicatorului arată o scădere atât a exporturilor, cât și a importurilor.

„Valorile sunt încă în intervalul normal de fluctuație și pot fi interpretate ca o contra-miscare descendentă față de creșterile uneori mari din iunie. Nu există nicio amenințare de prăbușire comercială, dar o inversare a tendinței de creștere și o normalizare a proceselor de livrare nu este probabil să aibă loc în curând”, a comentat Vincent Stamer, șeful Indicatorului comercial din Kiel, despre cifre.

Potrivit statisticilor oficiale ale comerțului, exporturile germane au crescut cu 18% în iunie 2022 față de iunie 2021, dar doar cu aproximativ două procente atunci când sunt ajustate în funcție de preț. Pentru comerțul mondial, situația datelor permite doar o comparație în luna mai, unde creșterea nominală este de 36%, creșterea ajustată la preț este de doar 5%.

IfW Kiel subliniază că 24 de nave portcontainer sunt acum arimate în German Bight și așteaptă să fie eliberate în Hamburg sau Bremerhaven. Unele nave sunt acolo de aproximativ trei săptămâni, ceea ce are consecințe asupra comerțului dintre Germania și UE cu Asia. Volumul de marfă în Marea Roșie, principala rută comercială dintre UE și Asia, este „în prezent cu 21% mai mic decât ar fi de așteptat în circumstanțe normale”. Potrivit IfW, decalajul se datorează în mare parte lipsei de marfă din Europa către Asia. La acest lucru contribuie și ambuteiajele din fața porturilor germane din Marea Nordului, deoarece, drept urmare, navele de containere nu mai pot părăsi portul la timp. Pe de altă parte, consecințele blocării din portul Shanghai par să fi fost depășite.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut