Creșterea economică a Chinei în primul trimestru al anului 2021 a atins un record de 18,3%, iar această creștere economică s-a tradus în mai multe importuri de carne de vită.

În martie, China a importat 623.947 t de carne de vită, cu o rată de creștere de 20% de la an la an. Volumul importurilor de carne de vită din SUA pe piaţa chineză a crescut cu 629% în primul trimestru, preluând din cota de piață a Australiei (- 48% în aceeași perioadă). SUA a obținut, de asemenea, acces la încă 31 de fabrici de carne de vită pentru a sprijini exportul în China. De asemenea, şi volumul importurilor de carne de vită din Canada a crescut cu 143%, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 3.594 t și  24,4 milioane dolari.

Prețurile pentru carnea de vită, în special pentru bovinele hrănite cu cereale, au crescut cu 10-20% în aprilie față de luna precedentă. Prețurile cărnii de vită hrănită cu cereale cresc în Hong Kong – în special carnea de vită americană – din cauza penuriei. Prețurile pentru bucățile populare de carne de vită, cum ar fi coastele și muşchiul, au crescut cu 15-20% comparativ cu aprilie 2020. În martie, volumul importurilor canadiene de carne de vită a scăzut cu 19%, în timp ce volumul de carne de vită din SUA a scăzut cu 15%, iar cel australian cu 21% .

În Hong Kong, guvernul a slăbit politicile de distanțare socială, deoarece pandemia pare să fie sub control. Cu un plan masiv de vaccinare în curs, se așteaptă ca politica de carantină dintre Hong Kong și continent să se relaxeze. Acest lucru va aduce beneficii turismului și economiei globale a Hong Kong-ului. Importurile de carne de vită din Hong Kong în primul trimestru au totalizat 146.434 tone, în scădere cu 2% față de anul trecut. Odată cu restrângerea în continuare a restricțiilor, serviciile alimentare se recuperează, ceea ce va aduce o creștere a cererii de carne de vită din import. Retailul în China a crescut cu 34,2%, în martie, comparativ cu martie 2020, în creștere cu 0,4% față de primele două luni ale anului 2021. Pe măsură ce viața revine la normal, vânzările cu amănuntul din offline sunt contestate, deşi în urmă cu un an consumatorii acumulau bunuri, ceea ce a umflat vânzările. Reglementările continue au restricționat vânzările de carne importată în supermarketuri. Retailerii ezită să introducă noi surse de carne de import și tind să își consolideze programele de vânzare a cărnii de vită produsă intern.

Serviciul alimentar și de catering din China şi-a revenit în martie, înregistrând prima creștere de la izbucnirea Covid-19, ceea ce a şi contribuit la vânzările de carne de vită importată. Semifabricatele congelate de la restaurante cunoscute au devenit din ce în ce mai populare, mai ales de la declanşarea pandemiei.

Vânzările cu amănuntul din Hong Kong au scăzut cu 10% comparativ cu luna precedentă.

În schimb, vânzările de catering s-au recuperat cu 10%, comparativ cu aprilie 2020, datorită restricțiilor mai relaxate. Cu toate acestea, recuperarea serviciilor alimentare rămâne o provocare din cauza restricțiilor de călătorie internaționale care afectează turismul.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut