Toate domeniile de afaceri ale companiei de logistică au crescut semnificativ în 2021, însă cel mai mare factor de creștere a fost înregistrat în transportul maritim și aerian. Anul trecut, Dachser a reușit să-și crească vânzările de la 5,6 miliarde de euro la 7,1 miliarde de euro (+26%). „Odată cu această creștere, am intrat într-o nouă dimensiune. În toate privințele, 2021 marchează un nou an record din istoria Dachser”, a subliniat CEO-ul Burkhard Eling la conferința de presă anuală a companiei. 

Volumele au crescut cu 7,7%, până la 42,8 milioane de tone, iar numărul livrărilor s-a majorat cu 6,3%, până la 83,6 milioane. Compania revine astfel pe traiectoria de creștere, după un 2020 de izolare, în care a înregistrat un ușor minus de 1% din cauza blocajelor din unele țări europene. „Câștigurile de anul trecut reprezintă, de asemenea, un salt uriaș în comparație cu anul pre-Corona 2019. Iar Dachser a gestionat această dezvoltare fără achiziții, pur organic.”

Potrivit CEO-ului, toate unitățile de afaceri au contribuit la rezultatul anual pozitiv – deși în diferite măsuri. Domeniul de „Logistică rutieră” și-a crescut vânzările cu 12,3%, de la 4,4 miliarde EUR la aproape cinci miliarde EUR. Numărul transporturilor a crescut cu peste 6%, iar tonajul transportat cu peste 7%. Linia de „Logistică europeană” a înregistrat rate de creștere puternice în 2021 în cele patru regiuni geografice ale Dachser. În Germania, de exemplu, Dachser a înregistrat o creștere a vânzărilor de 12,4% în transportul terestru față de aceeași perioadă a anului trecut. În regiunile Franța/Maghreb și Iberia, care au fost lovite puternic în 2020 de blocajele dure, ratele de creștere au fost de 14,4%, respectiv 10%. Cu o creștere de 14,1% în 2021, regiunea Europei Centrale de Nord a putut să se bazeze pe o dezvoltare puternică.

Linia de business Food Logistics a reușit să depășească pentru prima dată pragul de vânzări de un miliard de euro, în ciuda restricțiilor cauzate de pandemie. Food Logistics și-a crescut vânzările cu 9,8%, până la un total de 1,1 miliarde de euro – datorită în special atragerii de noi clienți.

Anul trecut, Dachser a înregistrat cele mai mari creșteri ale veniturilor în segmentul Air & Sea Logistics, o afacere care în 2021 s-a caracterizat printr-o ofertă restrânsă și o cerere ridicată și implicit o creștere bruscă a prețurilor. Vânzările din acest domeniu au crescut cu 78,3%, până la un total de 2,074 miliarde de euro, volumele s-au majorat cu 9,1%, iar tonajul cu 20,9%.

În ciuda faptului că se așteaptă ca mediul de piață să rămână volatil și provocator din nou în acest an, Dachser plănuiește investiții în valoare totală de 200 de milioane de euro în 2022, în principal în sisteme logistice, tehnologii digitale și echipamente.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut