Anul trecut, circa 45 de mărci străine și-au anunțat intrarea pe piața rusă, iar 9 dintre acestea și-au deschis deja primele magazine în Rusia. Pe ţări de origine, potrivit analiştilor de la Nikoliers, majoritatea provin din Turcia (74%), procente mai mici revenindu-le celor din Kazahstan (7%), China și India (4%), precum și din SUA, Armenia, Japonia, Belarus, Italia – 2%.

În ceea ce privește mărcile internaționale cu magazine offline în centre comerciale și retail stradal care și-au suspendat activitățile în Rusia în 2022, sunt în prezent aproximativ 80, atât din segmentul modei, cât și din alte categorii: bunuri de uz casnic, produse alimentare și catering, cosmetice, bijuterii şi accesorii. În decembrie 2022, 14 companii internaționale de retail (23 de mărci) și-au anunțat retragerea finală din Rusia, 25 de retaileri internaționali (27 de mărci) rămân în aşteptare, cu magazinele închise. Alţi 22 de retaileri străini (31 de mărci) și-au transferat diviziile către alte entități juridice, vânzând afacerile din Rusia către proprietari locali sau companii chineze, turce sau arabe și au redeschis magazine sub aceleași însemne sau sub altele noi, potrivit Retail.ru. „Rusia rămâne o piață interesantă pentru mărcile străine, iar o serie de companii au găsit o oportunitate în a-și menține afacerile în Rusia. În ciuda scăderii puterii de cumpărare, aceasta nu este dramatică și, chiar și în situația actuală, puterea de cumpărare a populației rămâne la un nivel acceptabil. Acum vedem interes pe piața rusă din partea mărcilor din alte țări, care au sesizat oportunități de dezvoltare și sunt gata să creeze un produs care să fie de interes pentru publicul rus. Intrarea pe piață a unui nou brand este un proces complex și consumator de timp care durează cel puțin un an, așa că în primul rând vom vedea apariția acelor mărci care au lansat acest proces anul trecut sau și-au planificat deschiderea pe piața rusă în avans”, a spus Anna Nikandrova, parteneră la Nikoliers.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare