Cargus estimează o creștere cu 13% a volumelor livrate în 2022, comparativ cu 2021. Evoluţia a fost susţinută de captarea creșterii e-commerce la nivel local, de parteneriatele internaționale, de creșterea substanțială a numărului de abonamente și de segmentul B2C.

Această dezvoltare a business-ului are la bază investiții consistente în extinderea rețelei Out of Home, în deschiderea de noi depozite logistice, în furnizarea unui portofoliu complex de produse și soluții pentru piața de e-commerce și în inovațiile digitale. Investiția totală din ultimii trei ani depășește 24 de milioane de euro, în pofida contextul macroeconomic. „Pentru Cargus, 2022 a fost un an de dezvoltare. Am construit un portofoliu matur de produse și servicii, am dezvoltat soluții digitale pentru e-commerce și am oferit o serie de soluții logistice, de la depozite moderne și până la noi opțiuni de livrare. Am făcut toate acestea prin investiții semnificative și eforturi consistente. Acum, este timpul să împingem lucrurile înainte. Ca parte a misiunii noastre de a oferi o experiență de calitate clienților și de a ne consolida poziția în România, ne vom extinde amprenta, atât pe piața internă, cât și pe cea internațională, vom dezvolta noi instrumente și servicii digitale și vom construi un sistem integrat, care va ajuta comercianții focusați pe creștere și evoluție să își dezvolte afacerile”, declară Yannick Mooijman, CEO Cargus.

Unul dintre obiectivele principale ale companiei de curierat este dezvoltarea afacerii la nivel internațional, prin conectarea marilor platforme e-commerce cu clienții români și prin sprijinirea platformelor locale de comerț electronic care își vând produsele pe piețele internaționale. Compania a făcut deja pași în această direcție, ajungând în țări europene, precum Polonia. Acolo, Cargus a deschis prima sa unitate cross-dock, a început operațiunile de transport și a pus bazele unei echipe de vânzări. Anul viitor, Cargus va continua să se extindă în țări precum Germania, Cehia, Slovacia, Ungaria, Grecia și Bulgaria.

De asemenea, în 2023, Cargus va pune accent și pe consolidarea rețelei Out of Home și pe creșterea volumelor livrate prin intermediul acesteia. În 2022, compania a investit în extinderea rețelei SHIP & GO, până la 3.000 de locații, şi în diversificarea ei (PUDO și lockere) și acoperă 750 de orașe din România, oferind clienților diverse metode de plată: card, Pay by Link, dar și numerar. Cu ajutorul furnizorului internațional SwipBox, Cargus a lansat propriile lockere, o soluție contactless operată prin aplicația Cargus Mobile și sustenabilă datorită bateriilor care au o durată de viață de până la 10 ani.

Produse noi şi servicii diversificate

Majoritatea segmentelor de business Cargus au avut o evoluție ascendentă în a doua parte a anului, prima parte fiind influențată de război și de provocările economice. Oferta de abonamente pentru antreprenori, lansată la finele lui 2021, a avut o creștere impresionantă. Produsul s-a dovedit atractiv și e de așteptat să crească cu peste 70% până în noiembrie 2023. Abonamentele oferă o opțiune cu preț fix pentru toate coletele de până la 20 kg, fără suprataxe, reducând astfel costurile de transport. 58% dintre companii au ales un abonament pe 24 de luni, iar peste 20% au optat pentru 100 sau 200 de colete/lună. Companiile care au achiziționat abonamente activează în FMCG (43%), auto, modă sau construcții.

La începutul lui 2023, Cargus își va extinde și serviciul de retururi, oferindu-le clienților posibilitatea de a returna ușor și rapid un produs cumpărat, într-o punct SHIP & GO și prin utilizarea instrumentelor digitale.

Investiții în optimizare logistică și inovație

O parte dintre investiţiile din ultimii ani au vizat optimizarea logistică și obţinerea de standarde înalte în livrare. Anul acesta, Cargus a lansat 3 noi depozite în cadrul CTPark: în București-Ilfov, în Constanța Business Park și în CTPark Oradea Cargo Terminal. În 2023, compania intenționează să deschidă trei noi depozite logistice în Sibiu, Reșița și Slatina.

În 2022, compania s-a concentrat și pe lansarea de soluții tehnologice și digitale inovatoare, pentru cea mai bună experiență de livrare. Aplicația Cargus Mobile a atins un nou record: în primele 12 luni de la lansare, a fost descărcată de aproape 600.000 de ori. Peste 100.000 de utilizatori au accesat aplicația cel puțin o dată în ultimele 30 de zile, iar 95% au folosit toate funcționalitățile disponibile. În plus, 30% din coletele trimise de expeditorii ocazionali sunt realizate prin intermediul aplicațiilor digitale.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut