Dacia a înmatriculat în 2023 un număr de 46.124 de vehicule pe piața din România, în creștere cu 14,8% față de 40.179 de unități în anul precedent. Dacia își menține, astfel, poziția de lider pe piața din România, cu o cotă de 28,6% din totalul înmatriculărilor de vehicule noi.

În premieră absolută, în 2023, topul celor mai vândute cinci modele din România a fost ocupat integral de gama Dacia. Clasamentul vânzărilor pe modele este condus de Logan, cu 14.269 de unități, în creștere cu 25% față de cele 11.401 vehicule înmatriculate în 2022.

Aflat în ultimul an complet de comercializare, înainte de intrarea în fabricație a unei noi generații, Duster a reușit o performanță foarte bună, ocupând locul al doilea în topul vânzărilor, cu 10.908 unități, peste rezultatul anului precedent (10.161 vehicule).

Versiunea Extreme, care beneficiază de cel mai ridicat nivel de echipare din gamă și de elemente de design specifice outdoor, reprezintă 34% din vânzările Duster. Totodată, două treimi din clienții Duster au optat în 2023 pentru versiunea cu tracțiune integrală.

Pe locul al treilea se află Sandero, cu 9.896 unități (+16,9% față de cele 8.492 vehicule vândute în 2022). Cea mai mare parte a vânzărilor (92%) a fost reprezentată de versiunea Stepway.  

Cu 6.875 de unități vândute, Spring a continuat să fie și în 2023 cel mai popular model electric de pe piața din România, cu o cotă de piață de peste 43% în segmentul vehiculelor 100% electrice. Lansată la începutul anului trecut, versiunea Spring 65, care beneficiază de un nou motor, mai puternic, a reprezentat 49% din vânzările modelului.

Aflat pe locul al cincilea în clasamentul celor mai vândute modele din România, cu 4.175 unități înmatriculate în 2023, Jogger s-a impus drept cel mai popular vehicul de familie cu până la 7 locuri de pe piața locală. Versiunea Hybrid 140, primul vehicul full-hibrid produs în România, a reprezentat 17% din totalul vânzărilor.

Dezvăluită presei la sfârșitul anului trecut, a treia generație a modelului Duster va putea fi comandată de clienții din România în primele zile ale lui martie, primele livrări fiind prevăzute înainte de jumătatea anului.

La rândul său, modelul Spring va cunoaște o evoluție semnificativă în acest an, care îi va consolida atractivitatea în segmentul vehiculelor electrice.

„În 2023, Dacia a reușit performanța de a ocupa integral clasamentul celor mai vândute 5 modele din România. Aceasta reprezintă cea mai bună confirmare a faptului că modelele noastre răspund așteptărilor diverse ale clienților, constituind o ofertă atrăgătoare la cel mai bun raport prestații/preț. Sunt convins că Noul Duster, a cărui lansare reprezintă pentru noi evenimentul anului 2024, va deveni, la rândul său, o adevărată referință pe piața din România”, a declarat Mihai Bordeanu, Director General Automobile Dacia.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut