Vânzările ajustate în funcție de inflație au crescut cu 2,7% în Austria, iar produsele farmaceutice şi cele cosmetice au condus în principal această creştere.

Cele mai recente date ale Statistics Austria privind comerțul cu amănuntul intern confirmă previziunile de vânzări ale Asociației Retail pentru întregul an 2021. Nominal, vânzările din comerțul cu amănuntul (excluzând reprezentanțele auto și benzinăriile) au crescut cu 4,1% în anul precedent, comparativ cu anul pandemic 2020. Cu toate acestea, ajustat pentru creșterea medie a prețurilor pe întregul an, retailul austriac a crescut doar moderat, cu 2,7%, în 2021. Cel mai mare motor de vânzări a fost zona farmaciilor și cosmeticelor, cu +9,3%. „Anii 2020 și 2021 de pandemie au fost un coșmar pentru comerțul austriac. Măsurile drastice și patru blocări severe la nivel național au dus la aproximativ 10.000 de închideri de afaceri de la începutul pandemiei. Fiecare al doilea retailer încă suferă de temeri existențiale”, a conchis Rainer Will, Managing Director al Asociației Retail.

Creșterea cifrei de afaceri însă nu înseamnă automat profit – mai ales în vremuri de pandemie. Datorită măsurilor Corona, comercianții au fost nevoiți să muncească din greu pentru a-și câștiga vânzările, cu multe reduceri. În plus, companiile comerciale au trebuit să suporte cheltuieli suplimentare, în milioane, pentru cerințele de igienă și restricțiile Covid. Spectrul variază de la dezvoltarea de noi concepte de securitate și cursuri de formare a angajaților până la măsuri sporite de dezinfecție, cerințe de măști și ajustări structurale în magazine, notează Logistik Express.

În timp ce comerțul s-a dezvoltat dinamic între 2015 și 2019 și a avut o contribuție semnificativă la creșterea economiei austriece, această tendință pozitivă s-a încheiat brusc odată cu debutul pandemiei de coronavirus. Numărul companiilor de retail a scăzut cu 4.040 (-5%) numai în 2020, iar în primul an de pandemie, vânzările au scăzut cu 4% în termeni reali în toate sectoarele.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare