De miercuri, 17 noiembrie, în Koprivnice, Republica Cehă, la 40 km de granița cu Polonia, funcționează un nou muzeu de autoutilitare și camioane Tatra. Aici pot fi admirate câteva zeci de exponate care prezintă întreaga istorie a celebrului producător.

Noua facilitate muzeală se află, ca și cea anterioară, lângă fabrica de mașini din Koprivnice. Clădirea este o fostă turnătorie construită în 1910, care nu a fost folosită de Tatra în ultimii ani. Turnătoria a suferit o renovare completă – din vechea structură au rămas doar stâlpii de susţinere din oţel – dar reflectă în continuare atmosfera industrială.

În noul muzeu de peste 5.000 m2, vizitatorii vor vedea întreaga istorie a camioanelor și furgonetelor Tatra. Expoziția este împărțită cronologic în paisprezece secțiuni tematice. Unele sunt dedicate vehiculelor specializate, cum ar fi cele pentru armată sau pentru stingerea incendiilor. De asemenea, sunt expuse şi vehicule de curse și expediții. Muzeul prezintă și câteva prototipuri – vehicule care nu au părăsit niciodată fabricile producătorului (ex. Tatra T162). Cea mai veche mașină a expoziției este NW tip K din 1910. Primul camion produs de Tatra (din secolul al XIX-lea) este prezent și el în expoziție, dar este o replică a originalului care nu a supraviețuit până în vremurile noastre. Sunt expuse în total 80 de mașini și șasiuri, dintre care multe nu au fost încă prezentate nicăieri.

Majoritatea vehiculelor sunt proprietate privată a Tatra Trucks, deoarece unul dintre impulsurile de a muta sediul într-o locație nouă, mai mare, a fost achiziționarea în 2015 a colecției private extinse a colecţionarului Jiri Hlach. Cu toate acestea, unele dintre vehiculele prezentate sunt împrumutate de la alți colecționari sau de la muzee închise.

În prezentare, muzeul va folosi multe soluții inovatoare pentru industria expozițională – de exemplu, forme moderne de iluminat sau realitate augmentată. Mai multe informații despre exponate vor fi disponibile prin utilizarea codurilor QR, iar la unele standuri se pot vedea virtual şi vehicule care nu au supraviețuit pe deplin până în vremurile noastre.

Construcția noului muzeu Tatra a costat în total 173 de milioane de coroane ceheşti (aproape 6,8 milioane de euro).

Interesant este că vechiul muzeu al mărcii Tatra, situat în același oraș, nu va fi închis, urmând să prezinte istoria vehiculelor de pasageri ale mărcii. Noi exponate vor apărea acolo în curând.

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut