ACEA, care reprezintă producătorii de automobile, a criticat Comisia Europeană pentru că a stabilit două cerințe contradictorii. Pe de o parte, se așteaptă ca producătorii să dezvolte și să comercializeze o gamă completă de vehicule electrice, ceea ce este încă o provocare uriașă, iar pe de alta, producătorii trebuie să își adapteze motoarele la standardul Euro 7, ceea ce va necesita lucrări de proiectare lungi și costisitoare. În ciuda criticilor foarte puternice, Comisia Europeană nu intenționează însă să renunțe la standardul de emisii Euro 7. Cel mai probabil, noile cerințe vor intra în vigoare de la jumătatea anului 2027.

Potrivit revistei germane Verkerhrs Rundschau, criticile nu au impresionat prea mult Bruxelles-ul. Comisia este de părere că toate obiectivele Euro 7 pot fi atinse cu soluțiile tehnice deja disponibile, fără o dublă povară în cercetare și dezvoltare. Reprezentanții Comisiei subliniază, de asemenea, că producătorii de camioane trebuie să aibă obiective extrem de înalte pentru a rămâne lideri mondiali în dezvoltarea tehnologiilor de camioane. În plus, Comisia enumeră beneficiile ecologice uriașe pe care le va aduce Euro 7, între care scăderea emisiilor de NOx de la camioane și autobuze cu 56% în 2035. În general, proporția de particule nocive va scădea cu 39% față de Euro 6.

Întrucât Comisia este fermă, proiectul Euro 7 este probabil să fie aprobat de Parlamentul European și de Consiliul UE. Apoi, camioanele Euro 7 ar putea deveni realitate din iulie 2027 cu următoarele inovații:

– Reducerea abraziunii anvelopelor și componentelor de frână, pentru mai puține emisii de particule;

– Introducerea unui sistem electronic la sistemele de acționare care va monitoriza emisia de substanțe nocive continuu;

– Prelungirea obligatorie a kilometrajului la care întregul sistem de propulsie va îndeplini standardele. În funcție de tipul de vehicul, acesta va fi de la 375.000 la 875.000 de kilometri;

– Introducerea unei limite de emisie pentru substanțe suplimentare – pe lângă oxizii de azot și particule, acestea ar fi formaldehide și agenți cancerigeni;

– Luarea în considerare a unor scenarii rutiere mai realiste la măsurarea emisiilor vehiculelor.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut