În pofida impactului conflictului din Ucraina şi restricțiilor Covid din China, în 2022, grupul Michelin a înregistrat o creștere anuală a vânzărilor cu 20,2%, până la 28,6 miliarde EUR, ajutată de „disciplina fermă a prețurilor și de vânzările segmentului non-anvelope, în creștere rapidă”, după cum raportează producătorul francez de anvelope.

Pe fondul turbulențelor și tendințelor inflaționiste, piețele anvelopelor au fost „ușor în creștere” în 2022, susținute de vânzările OE și de cererea solidă din partea clienților de anvelope pentru camioane și sectorul minier.

Cu toate acestea, volumele vânzărilor de anvelope au scăzut, reflectând impactul conflictului din Ucraina, restricțiile Covid în China, precum și politica grupului de protejare a marjelor. „Prețurile şi-au menținut integritatea marjei unitare, compensând un record de 2,7 miliarde de euro în costuri mai mari”, potrivit Michelin.

Vânzările non-anvelope au crescut cu 22% la cursuri de schimb constante, în timp ce grupul a remarcat și un efect valutar pozitiv de 6,2%, condus de dolarul american. Venitul operațional pe segment a totalizat 3,4 miliarde EUR sau 11,9% din vânzări în 2022, comparativ cu cifrele echivalente ale anului anterior de 3 miliarde EUR și 12,5%.

Fiecare unitate de raportare a înregistrat îmbunătățiri ale veniturilor operaționale.

În ceea ce privește perspectivele pentru 2023, potrivit ERJ, „pe baza unui scenariu de cerere slabă de pe piață, Michelin țintește venituri operaționale pe segment de peste 3,2 miliarde de euro la cursuri de schimb constante”.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut