După cum relatează Verkehrs Rundschau, în primul trimestru al anului, companiile germane au plătit mai des la timp decât în perioada similară a anului precedent. În ciuda incertitudinii din piaţă și a unei recesiuni tehnice, blocajele de lichiditate așteptate nu au fost încă reflectate în comportamentul de plată.

Întârzierile de plată în industria transporturilor și logisticii s-au îmbunătățit de la 11,8 zile, la 10,9 zile în T1 2023, dar s-au înrăutățit cu 0,5 zile față de T4 2022 (10,4 zile). „Comportamentul de plată îmbunătățit este la prima vedere un fenomen paradoxal”, spune Patrik-Ludwig Hantzsch, director de cercetare economică la Creditreform. Cu toate acestea, comportamentul de plată ar trebui să se tulbure din nou în cel de-al doilea trimestru al anului, din cauza recesiunii tehnice actuale. Până acum, măsurile masive de ajutor de stat au contribuit la stabilizare. În plus, şi companiile s-au adaptat la criză şi gestionează mai bine riscurile și creanțele.

Există, totuși, unele diferențe în practicile de plată între statele federale. În Bavaria (9,8 zile), Saxonia Inferioară (9,5 zile) și Baden-Württemberg (9,1 zile), companiile au plătit cel mai repede din toate sectoarele. La celălalt capăt al clasamentului, Berlin (12 zile) se clasează cu puţin înaintea Saarland (12,2 zile) și Mecklenburg-Pomerania de Vest (12,9 zile).

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut