După cum relatează Verkehrs Rundschau, în primul trimestru al anului, companiile germane au plătit mai des la timp decât în perioada similară a anului precedent. În ciuda incertitudinii din piaţă și a unei recesiuni tehnice, blocajele de lichiditate așteptate nu au fost încă reflectate în comportamentul de plată.
Întârzierile de plată în industria transporturilor și logisticii s-au îmbunătățit de la 11,8 zile, la 10,9 zile în T1 2023, dar s-au înrăutățit cu 0,5 zile față de T4 2022 (10,4 zile). „Comportamentul de plată îmbunătățit este la prima vedere un fenomen paradoxal”, spune Patrik-Ludwig Hantzsch, director de cercetare economică la Creditreform. Cu toate acestea, comportamentul de plată ar trebui să se tulbure din nou în cel de-al doilea trimestru al anului, din cauza recesiunii tehnice actuale. Până acum, măsurile masive de ajutor de stat au contribuit la stabilizare. În plus, şi companiile s-au adaptat la criză şi gestionează mai bine riscurile și creanțele.
Există, totuși, unele diferențe în practicile de plată între statele federale. În Bavaria (9,8 zile), Saxonia Inferioară (9,5 zile) și Baden-Württemberg (9,1 zile), companiile au plătit cel mai repede din toate sectoarele. La celălalt capăt al clasamentului, Berlin (12 zile) se clasează cu puţin înaintea Saarland (12,2 zile) și Mecklenburg-Pomerania de Vest (12,9 zile).