După problema cauzată de lipsa microcipurilor, acum şi lipsa cablurilor afectează activitatea producătorilor auto. Porsche și BMW au anunțat deja probleme de producție din această cauză, dar unele încetiniri afectează și producătorul de camioane şi autobuze MAN. Şi toate acestea pentru că în partea de vest a țării atacate de Rusia se concentra un număr mare de furnizori din industria germană, care acum încearcă să găsească o soluţie de acoperire a lipsurilor.

Producţia de cabluri din vestul Ucrainei, absorbită în proporţie de 7% de Europa, dar predominant de Germania, este acum întreruptă din cauza războiului. Dovadă în acest sens stă faptul că, atât Porsche, cât și BMW, și-au exprimat deja dificultățile de aprovizionare şi întreruperea temporară a activităţii în unele locaţii. De asemenea, MAN Truck & Bus ar fi suferit o oarecare încetinire a producției căreia încearcă să-i facă față, notează Uomini e Trasporti.

În partea de vest a Ucrainei există cel puțin trei companii care furnizează cabluri auto, precum Leoni, Fujikura și Nexans. Dintre aceștia, Leoni a declarat că se angajează să „compenseze pierderile de producție” și „întreruperile din cele două fabrici din Stryi și Kolomyia, cauzate de atacul armatei ruse asupra Ucrainei”. Dar asta nu este suficient, pentru că şi alte companii active în sector – Forschner, Kromberg & Schubert, Prettl, SEBN  și Yazaki – au deschis în ultimii ani unităţi de producție în Ucraina, profitând de personal calificat și ieftin.

În general, 22 de companii auto au investit peste 600 de milioane de dolari în 38 de fabrici în care lucrează cel puțin 60.000 de ucraineni. Și marea majoritate a acestor fabrici își produc propriile cablaje.

Pentru a rezolva problema, cea mai imediată cale este creșterea producției altor furnizori, dar acest lucru ar putea dura câteva luni, în ciuda faptului că în unele cazuri alerta fusese deja activată cu câteva săptămâni înainte de izbucnirea conflictului.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare