Anul trecut, în Germania au fost returnate circa 530 de milioane de colete, cu 1,3 miliarde de articole. 91% dintre articolele returnate au fost cele de îmbrăcăminte și încălțăminte.

„Germania este campioana europeană a returnărilor”, spun economiștii de la Universitatea din Bamberg, care au intervievat 411 manageri ai retailerilor europeni cu o cifră de afaceri online de aproximativ 60 de milioane de euro. În plus, aceștia au evaluat datele de la asociațiile de comerț electronic, comandă prin corespondență, logistică expres și servicii de coletărie.

Anul trecut, clienții germani au comandat online bunuri în valoare totală de 99 de miliarde de euro. Din cele 1,3 miliarde de articole returnate, 91% sunt îmbrăcăminte sau încălțăminte. Potrivit cercetătorilor, doar 1 din 10 magazine online germane percepe taxe pentru returnări. În schimb, în restul Europei, fiecare al doilea magazin percepe o astfel de taxă. Iar acesta este unul dintre motivele unui număr atât de mare de retururi.

Un alt motiv este perioada mare în care articolele pot fi returnate. În plus, returnarea este ușurată și de faptul că majoritatea consumatorilor germani plătesc prin factură. „Costurile medii de transport și procesare per retur sunt de 6,95 euro”, potrivit lui Björn Asdecker, șeful grupului de cercetare. „Însă vânzătorii online germani sunt buni la reciclarea retururilor. Proporția de eliminare în Germania este mai mică decât în ​​restul Europei, ceea ce scade costurile de returnare. Iar asta are ca rezultat un avantaj competitiv pentru comerțul electronic din Germania.”

Potrivit cercetării, doar 1% dintre articolele returnate sunt eliminate. Peste 93% sunt revândute imediat ca fiind noi, iar articolele rămase sunt oferite ca bunuri second-hand, donate sau vândute utilizatorilor industriali.

Cercetătorii estimează că 795.000 de tone de CO2 au venit de la retururile din Germania de anul trecut. Aceleași emisii le-ar avea, de exemplu, aproximativ 6,6 milioane de mașini care ar merge de la München la Hamburg. În timp ce furnizorii de logistică încearcă adesea să-și minimizeze amprenta de carbon, industria germană de comerț electronic face puțin efort pentru a reduce amprenta ecologică. Mai puțin de 5% declară că firma lor a măsurat amprenta de carbon a profiturilor, potrivit sondajului. „Returul bunurilor face parte din protecția consumatorilor și din procesele bine stabilite în afacerile online și prin corespondență”, a declarat Martin Groß-Albenhausen, director general adjunct al Asociației Federale de E-Commerce și Comandă prin Poștă. „Cu atât mai important este să cercetăm motivele returnărilor, domeniul de aplicare, evitarea și utilizarea retururilor.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut