Numărul accidentelor mortale cauzate de ambuteiaje în care sunt implicați șoferi de camion este tot mai dramatic. În 2021, 70 de șoferi de camion au murit într-o astfel de coliziune, cu 46% mai mult decât în anul precedent. În plus, au exista şi răniri grave, după cum semnalează inițiativa „Wide awake at 80 km/h”.

Situația este cu atât mai gravă cu cât numărul deceselor din accidente în Germania a scăzut cu aproape 20% per total, din cauza traficului redus cauzat de pandemie. Statistic, acesta s-a contractat cu 596 de decese, în timp ce a crescut vertiginos, cu 46%, în transportul rutier de marfă. „Deşi măsurile de izolare au încetinit transportul personal, șoferii de camioane au fost nevoiţi să se asigure că lanțul de aprovizionare funcționează continuu”, explică Max Achtzig pentru eurotransport.de. „Comerțul online în plină expansiune generează, de asemenea, mult trafic. Riscul de blocaje este crescut, printre altele, de restricțiile de circulație din cauza structurilor de poduri aflate în reparaţie. Stresul, lipsa șoferilor, somnul nesănătos, monotonia și distragerea în timpul condusului sunt, de asemenea, problematice.

Organizația critică şi lipsa unei pregătiri suplimentare pentru șoferii din Europa cu privire la sistemele de asistență care pot salva vieţi. Iar mulți șoferi nu sunt conștienți de pericole. „Niciun șofer de camion nu ajunge în mod intenționat într-un ambuteiaj. Nu numai companiile de transport, ci și industria prelucrătoare și comerțul cu mărfuri poartă o mare responsabilitate, iar politica de transport și economică trebuie să asigure un mediu prietenos pentru camioane. Însă numai când toți cei implicați în lanțul de aprovizionare cu mărfuri vor conștientiza problemele, vor dispărea decesele inutile în blocajele din trafic”, explică Max Achtzig.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut