Aproximativ 7 vehicule grele sunt furate pe drumurile italiene în fiecare zi, iar doar 4 din 10 sunt găsite și returnate proprietarilor legitimi, celorlate pierzându-li-se urma. Din 2011, rata de recuperare a scăzut cu 25 de puncte, de la 64% la 39%. Puglia, Lombardia, Campania și Lazio sunt „zonele de vânătoare” preferate de hoți.

Acestea sunt concluziile reieşite din Raportul privind furtul de vehicule grele 2020, întocmit de LoJack Italia, care a colectat și analizat datele furnizate de Ministerul de Interne, integrându-le cu propriile rapoarte și analize. Categoria vehiculelor grele identificată de Minister include vehicule grele, remorci, autobuze, autospeciale şi rulote.

Potrivit studiului, 2.435 de vehicule grele au fost furate în 2020, adică 6,7/zi, iar tendința arată o scădere de 22% față de 2019, influenţată de perioadele de izolare care au redus mobilitatea pe șosea. Îngrijorătoare este scăderea mai mult decât semnificativă a recuperărilor acestora, cu 28% anul trecut. Din cele 2.435 de vehicule furate, doar 954 au fost găsite (39% din total), 6 din 10 dispărând pur şi simplu.

Este adevărat că furturile de vehicule grele nu se pot compara cu cele de autoturisme (2.435, față de 75.000), dar acestea produc deseori neplăceri și pierderi substanțiale pentru companiile care dețin vehiculul sau marfa. Aceste episoade riscă să provoace repercusiuni dramatice, mai ales când afectează întreprinderile mici și foarte mici care își văd compromisă capacitatea de a rămâne pe piață. În plus, în multe cazuri furtul se efectuează cu tâlhărie armată, ceea ce pune probleme serioase şi pentru siguranța fizică a șoferului.

În ultimii ani s-au înregistrat activităţi tot mai complexe de recuperare a vehiculelor. Natura problematică a găsirii acestora apare mai evidentă însă în regiunile din centrul şi sudul Italiei, unde rata de recuperare scade cu mult sub media națională: Campania este încă la 32%, iar Lazio la 27%.

Scăderea globală a ratelor de recuperare înregistrată în ultimii ani (de la 64% în 2011 la 62% în 2013, până la 39% în 2020) se explică prin perfecţionarea continuă a tehnicilor de furt și vânzarea vehiculelor furate în trafic internațional prin reţele de crimă organizată.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut