Honda este prezentă de ani de zile în Italia cu o fabrică de asamblare în Atessa, în Val di Sangro, care primește o parte din componente direct din Asia prin containere maritime care apoi erau preluate prin transport rutier. În octombrie 2022, compania japoneză a renunţat la ruta pe camion, mutând transportul containerelor care sosesc în portul Trieste de la drum la feroviar, cu un tren bloc care leagă Portul Julian cu Interportul Manoppello, din provincia Pescara. Cursa pe tren durează aproximativ 12 ore, reducând timpii și emisiile în comparație cu cele 70 de camioane care efectuau acest serviciu săptămânal.

Acum, la începutul lunii ianuarie 2023, frecvența acestui serviciu s-a dublat, mergând de la una la două călătorii pe săptămână. Conexiunea este realizată de compania de căi ferate Abruzzo Sangritana, iar manevrele portuare de către Adriafer. Următorul pas va fi activarea unui al treilea serviciu săptămânal, care de această dată va fi deschis și transportului către terți. „Prin această legătură, Portul Julian își extinde aria de influență de-a lungul coastei Adriatice, dovedindu-se a fi capabil să se ocupe de manipularea containerelor până în Abruzzo”, a spus președintele porturilor din Trieste și Monfalcone, Zeno D’Agostino, citat de Trasporto Europa. „Dar mai presus de toate, împreună cu Honda, Sangritana și ceilalți parteneri, cu acest nou proiect am demonstrat cum calea ferată poate și trebuie să fie din ce în ce mai mult soluția pentru logistică durabilă și în Italia”.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut