Aşa cum s-a întâmplat şi în alte state, şi în Italia transportatorii sunt tot afectaţi de scumpirea combustibilului, majorându-le costurile chiar și cu 50%. Ca urmare, asociaţiile care alcătuiesc UNATRANS au discutat cu Ministerul Transporturilor despre eventualele măsuri ce ar trebui luate în sprijinul transportatorilor. Însă, pentru că discuțiile nu au adus rezultatele așteptate de transportatori, aceştia amenință cu grevă în data de 4 aprilie.

„O reducere a preţului cu 15 cenți este de neacceptat. În urmă cu trei luni, alimentarea unui rezervor de 600 de litri costa 800 de euro, iar acum a ajuns la 1.400 de euro. În plus, companiile trebuie să facă față şi lipsei de combustibil în special pentru rețeaua suplimentară“, au declarat Stefano Ciliento, președintele Confartigianato Trasporti și Stefano Crovara, președintele Fita Cna.

UNATRAS consideră că este necesară implicarea directă a Președinției Consiliului pentru a identifica posibile soluții care să ducă la plafonarea prețului. Deşi Mims a convocat o nouă masă de discuții, federaţia avertizează că doar luarea de măsuri concrete ar putea opri acțiunea din 4 aprilie. „În numai câteva luni, prețul motorinei a crescut cu 50%“, subliniază Marco Colombo, secretarul Fai Milano, Lodi, Monza și Brianza, explicând că IMM-urile sunt şi mai afectate, pentru că motorina reprezintă cel puțin o treime din toate costurile companiei. 

S-a discutat şi despre lipsa acută de șoferi, iar Marco Colombo a îndemnat firmele milaneze să angajeze eventual șoferi calificați dintre refugiații ucraineni. „Generațiile mai în vârstă părăsesc scena și nu sunt înlocuite, pentru că tinerii italieni nu sunt prea atrași de un job care presupune sacrificii și nu se bucură de o mare recunoaștere, cu excepția perioadei de izolare, când transportatorii au fost considerați buni pentru că au asigurat aprovizionarea.“ Salariul poate depăși 2.500 de euro pentru cei care lucrează pe rute internaționale, iar în jur de 2.000 de euro pentru cei care lucrează pe naţional.

Însă costurile de inițiere în această meserie sunt descurajatoare, variind între 4.000 şi 5.000 de euro. „Este mai atractiv sectorul de curierat rapid“, e de părere Fabio Marani, secretar regional Fit Cisl. „În schimbul unui salariu care se oprește poate la 1.700 de euro, muncesc 9-10 ore pe zi și sunt aproape de casă.“ O mare parte a companiilor de transport de marfă din Milano își găsesc clienți în distribuție, transportul de combustibil și de containere. Însă o altă problemă din sector, potrivit liderului de sindicat cu trecut de șofer de camion, este reducerea standardelor de siguranță, în condițiile în care sunt în circulație mașini vechi, neîntreţinute corespunzător.

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare