Transportul de colete pe calea ferată, care a fost una dintre cele mai populare activităţi în mai multe ţări europene, acum este un serviciu în mare parte abandonat, fiind însă repropus într-o cheie modernă cu o componentă logistică mai marcată și cu livrări rapide. Cel mai recent exemplu în acest sens vine din Marea Britanie, unde compania Rail Operations Group a reluat un serviciu de livrare de mare viteză, readucând transportul de colete pe scena feroviară. Serviciul este oferit în prezent pe relația dintre Glasgow și Londra în ambele direcții.
Transporturile sunt gestionate de divizia Orion High Speed Logistics a Rail Operations Group, companie fondată în 2014 cu scopul de a intra pe piața transportului feroviar cu propuneri inovatoare. Proiectul de expediere de colete în mare viteză a fost lansat în 2019, însă și din cauza pandemiei, abia în ultimele luni din 2021 a ajuns în faza operațională. Scopul este de a transporta mărfurile cu trenuri rapide setate la o viteză de 125 de mile pe oră (puțin peste 200 km/h).
Într-o primă fază, serviciul este încredințat trenurilor electrice clasa 319, deja utilizate pentru transportul de pasageri și restructurate în noul scop. Noile trenuri engleze sunt compuse din opt elemente și sunt multi-tensiune pentru a se adapta la cele două sisteme diferite utilizate în Marea Britanie, inclusiv la a treia sursă de alimentare pe șină. Serviciul este oferit cinci zile pe săptămână, arată TrasportoEuropa.
Reluarea transportului rapid de colete este privită cu interes și de alți operatori logistici britanici care ar putea intra în curând pe această piață care este considerată a fi profitabilă și cu o cerere potențial mare. În Regatul Unit, timp de cel puțin douăzeci de ani, logistica ușoară a fost preluată în mare măsură de companiile de transport rutier de mărfuri, când moștenirea British Rail, în urma liberalizării, nu a fost colectată de operatorii feroviari, cu excepția câtorva exemple de nișă.