Dealerii de camioane uzate continuă să beneficieze de o cerere constantă în online. În ciuda coronavirusului, 71% dintre dealerii de camioane TruckScout24 nu au văzut o scădere bruscă a cererii, după cum reiese din studiul efectuat în aprilie 2021 de companie, privind piața online de vehicule comerciale second hand din Europa.

În primăvara lui 2020, în primul blocaj la nivel european, piața a reușit să se stabilizeze din nou după doar două săptămâni de scădere a cererii. Chiar și 12 luni mai târziu, devine clar că motoarele care mențin activitatea vehiculelor comerciale uzate sunt schimburile online. În epoca pandemiei, internetul devine principalul mediu de vânzare din industrie, deoarece 80% din procesul de vânzare are loc în prezent online.

Pe lângă vânzările interne cu aproximativ 35% mai mari, cererea externă constantă susține piața camioanelor orientată spre export. În ciuda restricțiilor de călătorie și a frontierelor închise, 64% dintre comercianții cu amănuntul chestionați nu au observat o scădere a cererii din străinătate de la începutul coronacrizei, iar 12% dintre comercianții cu amănuntul primesc acum și mai multă cerere din străinătate decât înainte de criză.

Dar situația economică de pe piața vehiculelor comerciale este ambivalentă. În timp ce dealerii de camioane beneficiază de creșterea cererii, măsurile de blocare pentru combaterea pandemiei, precum restricţiile profesionale și de călătorie, continuă să paralizeze întreaga industrie a autobuzelor/autocarelor în transportul de călători. 90% din distribuitorii de vehicule pentru călători apreciază situația actuală a pieței ca fiind rea spre foarte proastă, pentru că 100% au înregistrat o scădere bruscă a cererii, din care 40% au experimentat o scădere a cererilor din străinătate. În timp ce dealerii de camioane evaluează situația actuală cu o medie de 3,2, pe o scară de la 1 la 5, starea de spirit a dealerilor de autocare este mai puțin optimistă, evaluând situația actuală a pieței cu un 1,7.

Atitudinea defensivă a industriei față de prima de casare a camioanelor este puternică, deci nu influenţează prea mult piaţa SH. Bonusul de până la 15.000 de euro, finanțat de Ministerul Federal al Transporturilor, a permis ca vehiculele grele vechi din clasele de emisii până în Euro 5 să fie schimbate începând cu 26 ianuarie 2021 și astfel să se mute atenţia către vehiculele comerciale moderne cu hidrogen/celulă de combustie și acționări electrice.

În sondaj s-a observat însă că subvenţia a întâmpinat rezerve, suma de 15.000 de euro fiind mult prea mică. Majoritatea dealerilor sunt de acord că bonusul pentru casarea camioanelor va fi utilizat doar marginal. Din cauza condițiilor asociate, numai un grup țintă mic poate folosi bonusul, acest lucru fiind relevant doar pentru companiile care folosesc vechiul vehicul de cel puțin un an și continuă să se angajeze să cumpere un vehicul nou din clasa de emisii Euro 6 care trebuie să rămână în companie pentru cel puțin doi ani.

În ceea ce priveşte preţurile, 83% dintre comercianții cu amănuntul chestionați nu se așteaptă la creșteri ale acestora, din cauza deficitului de aprovizionare.

O imagine similară, diferențiată, apare și în perspectivă. Însă, în ciuda structurii dinamice și a dezvoltării incerte a pieței, 69% dintre dealerii de camioane chestionați sunt încrezători în următoarele luni și continuă să vorbească despre o tendință ascendentă pe piață. Dealerii de autobuze/autocare, pe de altă parte, sunt încă precauți, deşi campania de vaccinare a țărilor este considerată o oportunitate pentru o posibilă recuperare în industria turismului.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Alexandru Catană: Quehenberger Logistics îşi consolidează poziţia de top din România
Dacă începutul pandemiei a adus Quehenberger Logistics în situaţia de a apela la somaj tehnic pentru o parte din angajații săi, compania și-a continuat creșterea ajungând în prezent la cea mai mare su...

Căutare